לקסוס RC
אין ספק שמרק טמפלין, חבר הנהלה בטויוטה וסגן נשיא בכיר של לקסוס, מכיר היטב את חטיבת היוקרה היפנית. אחרי הכול, הוא ניהל עד לא מזמן את כל הפעילות האמריקאית שלה, עד שהפך באמצע השנה למנהל הלא יפני הראשון שיפקח על הפעילות הגלובלית של לקסוס. "התחלתי עם לקסוס לפני כ-25 שנים וביליתי את רב חיי הבוגרים בפיתוח לקסוס ארצות הברית, וכרגע אני שמח יותר מתמיד בתוכנית הדגמים העתידית שלנו" הוא פותח באופן זורם ומחויך, ונראה צעיר ממה שמלמד הוותק שלו. "אנחנו רואים היום שמותגים עממיים עולים ותחום היוקרה יורד לעם. למזלנו, טויוטה מוכרת מכוניות לכל העולם ובכל מקום, אז אנחנו לא צריכים להיות הכול לכולם".
 

ואכן תחום היוקרה גודל לכיוון העממי. אז מה קורה אתכם?
"ה-CT הצליחה, אז אנו רואים כאן הזדמנויות. העובדה שהראינו את ה-LF-NX (קוספט של רכב פנאי קטן יחסית – א.ש.) אומרת שאנו חושבים על כך ובכל מיני דרכים. אבל זה מעבר לכך. ממשלות מציגות תקינות שדוחפות למכוניות יותר קטנות. הן יהיו משמעותיות יותר ולא נוכל להתעלם מהמגמה הזו.
עם זאת, באופן כללי האסטרטגיה שלנו הייתה תמיד לגדול בעקביות איטית וזה בולט במוצרים שלנו, ואפילו בצד ההיברידי. כשלקסוס הציגה מכונית היברידית, יוטויב ופייסבוק עוד לא היו קיימים. כעת יש לנו תשעה דגמים".
 
לקסוס:
צילום: מנהל 
לקסוס LF-NX. עם הפנים לאירופה
 
האם תחום הפרימיום לא מתרחב מדי?
"זה בהחלט נושא שדורש מחשבה. אבל בגלל זה אני לא מתייחס ללקסוס כמותג פרימיום, אלא כלקצ'רי. זה שונה מבחינתי כי מדובר גם בשירות שאנחנו נותנים. הסיבה שאני כאן היא להביא לאירופה את התרבות שיצרנו בארצות הברית, המיקוד בלקוח והאסטרטגיה".

מה היתרון שלכם על הגרמנים?
"זה שונה בכל שוק. ב-1989 עשינו דברים שאף אחד לא חלם לעשות, כגון לקחת את המכונית לשטיפה – והרבה מכך הועתק. אבל זו בעיקר התרבות שיצרנו – להתייחס לכל אדם בנפרד ולא כקבוצה. יש את הרוח של לקסוס, וכל סוכן באירופה נרתם אליה. בסופו של דבר, מה שמבדל אותנו זו העקביות והיחס ללקוח, שהוא תמיד עובר את הציפיות. המוטו שלנו הוא להתייחס לכל לקוח כאילו הוא אורח בביתנו".
 
 
לקסוס:
צילום: מנהל 
לקסוס מתכוונת להיות שחקן משמעותי יותר באירופה
 
מדוע אתם שחקן קטן באירופה?
"לא היה לנו את המוצר הנכון – כשהיה צריך מנועי דיזל או מכוניות קומפקטית לא היינו שם. אנחנו התמקדנו בשווקים בהם מכוניות גדולות נמכרות טוב יותר כמו ארצות-הברית, סין ורוסיה. אבל זמננו יגיע גם כאן. מה שיעזור לנו באירופה זה מה שקורה בעולם. העובדה שממשלות דוחפות לכלים חסכוניים וקטנים יותר יעזור להיבריד שלנו. גם כלים כמו ה-NX יעזרו לנו. הפלח הזה יגדל ויעשה חשוב במערב אירופה ובכל העולם".

האם תחזרו להוביל את תחום היוקרה באמריקה?
"להוביל את שוק היוקרה מעולם לא הייתה המטרה שלנו. רצינו להיות טובים יותר ובגלל זה היינו הגדולים ביותר. אנחנו גדלים שם השנה יותר מכל מותגי היוקרה ונמכור 260,000 מכוניות. מבחינת כמויות, הגידול שם הוא החשוב מבחינתנו. אבל חלקה של ארצות הברית יקטן בעתיד ביחס לשאר המכירות שלנו. יש הזדמנויות רבות וגדולות בעולם: בדרום אמריקה, במזרח התיכון וגם באסיה-פאסיפיק אוהבים מאוד את טויוטה, ואנחנו ניבנה על כך. כשנתפתח שם נהיה יצרן גלובאלי אמיתי.
ובכלל, השנה נמכור חצי מיליון מכוניות, וזה הישג אדיר למותג שהחל את דרכו בסך הכול לפני 25 שנים. אבל אנחנו לא מכוונים לכמויות – המטרה שלנו היא להיות "ניו-לקצ'רי", בניגוד ליוקרה הישנה שמתבססת על מסורת".
 
לקסוס:
צילום: מנהל 
בלקסוס מרוצים מה-CT
 
מה ניתן ללמוד מרכב הפנאי התצוגתי מתערוכת פרנקפורט?
"ה-NX יהיה מוצר גלובאלי, ומכונית התצוגה מראה את האבולוציה שלנו לעתיד מבחינת עיצוב. אם תסתכל עליו ועל ה-IS החדשה, תוכל להבין להיכן אנחנו הולכים".

איך מתייחסים בלקסוס לתא-הדלק?
"מי שינהג בכלים האלה יבין שהם אדירים. קשה מאוד ליצור את התשתית, אבל אני מאמין שמשהו יצליח לדחוף את זה. הטכנולוגיה טובה, המוצרים טובים וכל ממשלה רוצה לנקות את האוויר".

מה היה סוד ההצלחה שלכם באמריקה?
"ב-1989 אף אחד לא עשה מוצר איכותי מספיק, ואף אחד לא טיפל מספיק יפה בלקוחות. אנחנו הבאנו משהו חדש והלקוחות שלנו הלכו וסיפרו לכולם".