יונדאי i20 WRC
בחודש הבא תיפתח במונטה קרלו עונת המרוצים של סבב הראלי העולמי (WRC) לשנת 2014. יונדאי תחזור להשתתף בסבב היוקרתי לאחר היעדרות של שנים, ולשם כך היא חשפה באופן רשמי את קבוצת הראלי החדשה שלה.
כפי שכבר סיפרנו לכם, המכונית של הקבוצה (Hyundai Shell World Rally Team) תהיה ה-i20 WRC, שפותחה במהלך השנה האחרונה. הנהג הראשי של הקבוצה יהיה הבלגי הצעיר, טיירי נביל, שהגיע מפורד. יוהו האנינן הפיני, ששימש גם כנהג המבחן של יונדאי בזמן פיתוח ה-i20 הקרבית, ינהג במכונית השנייה של הקבוצה. במקרים שונים לאורך העונה, יגבו את השניים דני סורדו הספרדי וכריס אטקינסון האוסטרלי (סורדו במונטה קרלו ואטקינסון באוסטרליה). שמות מכובדים למדי, שישלבו בין דם צעיר לוותק וניסיון.
יונדאי מוכנה לסבב הראלי העולמי עם ה-i20 WRC
צילום: מנהל
הנהג הבכיר של הקבוצה טיירי נביל
יונדאי מצהירה על מטרות ריאליות עבור עונת המרוצים שבפתח. היעד העיקרי הוא ששתי המכוניות של הקבוצה יחצו את קו הסיום בכל אחד מהמרוצים השנה. דבר שני, ולא פחות חשוב, הוא לצבור ידע וניסיון כדי ליצור בסיס איתן לשנים הבאות. עובדה שמעידה על הרצינות ומידת ההשקעה של הקוריאנים בפרויקט (ובתחום הספורט המוטורי בכלל), מתוך רצון להפוך עם הזמן לקבוצה מובילה ולא לשמש כקוריוז בלבד. עניין לא פשוט כלל, מכיוון שמולה יתייצבו קבוצות וותיקות ומנוסות בהרבה. בנוסף, אם הכול יסתדר כמתוכנן, היצרנית תצפה להיאבק על מספר פודיומים בשלבים מתקדמים יותר של העונה.
כמו כן, יונדאי ניצלה את הבמה על מנת להודיע כי האות 'N' תשמש את החברה בסימון הגרסאות החמות והספורטיביות שלה – החל מה-i20 WRC ועד למכוניות שיגיעו לפס הייצור בעתיד.
לנו נותר לאחל הצלחה ליונדאי ולקבוצת המרוצים שלה באליפות הראלי העולמית, ובהסתמך על ביצועיה של החברה הקוריאנית בשנים האחרונות בשוק הרכב העולמי – לא היינו ממליצים לזלזל בה.