מיני קופר S החדשה
אחרי חודשים של ציפייה והמתנה, נחשף הדור החדש של מיני קופר במפעל החברה באוקספורד שבאנגליה. זהו הדור השלישי לאייקון הבריטי שמוצג תחת מטריית ב.מ.וו, וכמו קודמיו, הוא נשאר נאמן למקור מבחינה עיצובית.
למרות הדמיון הרב לדור היוצא, מיני מבטיחה שכל המשטחים עוצבו מחדש, ואכן, ניתן להבחין במספר הבדלים בולטים שמייחדים את המיני החדשה (ומזכירים במידה את המיני ויז'ן קונספט שהוצגה מוקדם יותר השנה). בחזית ישנו עיטור כרום לגריל ויחידות התאורה זכו לטבעת נורות לד המקיפה אותן, כשמאחור יחידות התאורה גדלו ומזכירות במידה מסוימת את אלו של הקאנטרימן. מעבר לכך הפגושים גדלו והפכו אגרסיביים יותר, אך במבט בפרופיל הפרופורציות של הדור היוצא נשמרו. מידותיה החיצוניות צמחו במעט עם אורך של 381 ס"מ (10 ס"מ+), רוחב של 173 ס"מ (4.4 ס"מ+), גובה של 141 ס"מ ובסיס גלגלים באורך 249.5 ס"מ (תוספת של כ-3 ס"מ). אלו אמורים להבטיח מרווח עדיף לנוסעים ונפח תא מטען גדול מבעבר – 211 ליטר.
פני המיני החדשה: מיני קופר הוצגה רשמית
צילום: מנהל
מיני קופר (מימין) וקופר S. דור חדש לאייקון הבריטי
בתא הנוסעים בולטת היעדרותו של מחוון המהירות הגדול שהיה במרכז. זה פינה את מקומו לטובת מערכת מולטימדיה חדשה (עליה כבר סיפרנו לכם) ועבר למיקום מקובל יותר מאחורי גלגל ההגה (נתון המהירות יופיע גם בתצוגה העילית). ולמרות זאת, העיצוב הבסיסי נשמר אך מצליח להיראות מודרני מעבר. כפי שסיפרנו לכם, המיני החדשה תצויד בשלל מערכות עזר לנהיגה הכוללות בקרת שיוט אקטיבית, מערכת התראה על שטחים מתים, מערכת למניעת סטייה מנתיב הנסיעה ועוד. כרגע לא ידוע אילו מן המערכות יגיעו לארץ.
פני המיני החדשה: מיני קופר הוצגה רשמית
צילום: מנהל
מיני קופר S החדשה. גדלה במידותיה
על היצע המנועים של המיני החדשה כבר סיפרה לנו היצרנית, אך כעת מתווספים נתוני הביצועים. גרסת הבסיס (עד להצגת המיני ONE) תהיה הקופר, שתעשה שימוש במנוע הטורבו החדש של ב.מ.וו משולש הצילינדרים בנפח 1.5 ליטר. ההספק יעמוד על 136 כ"ס (4,500 סל"ד) והמומנט המרבי על 22.4 קג"מ (1,250 סל"ד). המנוע מוצע כסטנדרט עם תיבה ידנית חדשה (שישה הילוכים) שיודעת להתאים את הסל"ד בהורדת הילוך, איתה התאוצה ל-100 קמ"ש תיארך 7.9 שניות וצריכת הדלק הממוצעת תעמוד על 21.7 ק"ל לליטר.
יחד עם הקופר, הציגה מיני גם את הקופר S החדשה. לזו מנוע טורבו חדש בנפח 2.0 ליטר, בעל הזרקה ישירה ותזמון שסתומים משתנה, המפיק 192 כ"ס (4,700 סל"ד) ו-28.5 קג"מ (1,250 סל"ד). בגרסה זו (עם תיבה ידנית) התאוצה ל-100 קמ"ש תיארך 6.8 שניות וצריכת הדלק הממוצעת תעמוד על 17.2 ק"מ לליטר. היצרנית מבטיחה שהדור החדש (במיוחד בגרסת הקופר S) נותר מהנה לנהיגה וימשיך לשדר את תחושת ה"קארט" האופיינית.
פני המיני החדשה: מיני קופר הוצגה רשמית
צילום: מנהל
מיני קופר S. מבטיחה להיות מהנה לנהיגה
בנוסף, הוצגה גרסת הדיזל של המיני – הקופר D. לזו מנוע טורבו דיזל חדש משולש צילינדרים בנפח 1.5 ליטר, בעל מסילה משותפת ומגדש טורבו. ההספק עומד על 116 כ"ס והמומנט על 27.5 קג"מ, כאשר צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 27.7 ק"מ מרשימים לליטר. כל המנועים (כולל הדיזל) יוצעו כאופציה עם תיבת הילוכים אוטומטית חדשה בת שישה יחסי העברה. הגרסאות האוטומטיות שומרות על רמת ביצועים וצריכת דלק דומה לשל הידניות, למרות הוויתור על דוושת המצמד.
כאמור, המיני החדשה הושקה היום במפעל החברה שבאוקספורד. השיווק באירופה צפוי להתחיל באביב הקרוב, כאשר מעט לאחר מכן היא צפויה להגיע גם אלינו.
מיני רגע לפני החשיפה