גרסה חשמלית לקיה סול תוצג בקרוב
44תעשיית הרכב ממשיכה ללכת לכיוון החשמלי, ורק מספר יצרניות בודדות נותרו מחוץ לתמונה. בין המצטרפות החדשות (יחסית) נמצאת קיה, שאת תחילת דרכה החשמלית עשתה ב-2011 עם דגם בשם ריי (Ray). כעת מרגישה היצרנית הקוריאנית שהיא בשלה ומוכנה, ומפתחת לראשונה מכונית חשמלית גלובאלית. המכונית החשמלית החדשה היא לא אחרת מאשר קיה סול, שזוכה לגרסה ירוקה – נטולת פליטת מזהמים ורחשי שריפת דלק.
 
 
הגרסה החשמלית של הסול, שתיקרא בפשטות סול EV, נמצאת בימים אלו בשלבי פיתוח מתקדמים. היא מבוססת על הדור השני של המשפחתית הייחודית, שהוצג לפני מספר חודשים. מתחת למכסה שוכנת יחידת הנעה המספקת 81.4 קילוואט, שהם 110 כ"ס, לצד 29 קג"מ של מומנט הזמינים מאפס סל"ד. אל המנוע משודכת תיבה חד-הילוכית, המעבירה את הכוח אל הגלגלים הקדמיים. הביצועים צפויים לעמוד על פחות מ-12 שניות בתאוצה ל-100 קמ"ש, וכ-145 קמ"ש מרביים.
 
נשמה מחשמלת: קיה מתכננת סול חשמלית
צילום: מנהל 
קיה סול EV בשלבי פיתוח מתקדמים 
 
על אספקת החשמל אחראי מערך סוללות ליתיום-יון עם קיבולת של 27 קילוואט-שעה, המספק טווח נסיעה של יותר מ-200 ק"מ בין טעינות ע"פ היצרנית. את המכונית ניתן לחבר אל שקע חשמל ביתי, וזמן הטעינה עומד על עד ל-5 שעות. טעינה מהירה עם שקע ייעודי יכולה לבצע את המשימה ב-25 דקות.
 
בכדי לפצות על המחסור ברעשי מנוע, תייצר הסול החשמלית רחש מלאכותי במהירויות איטיות, בכדי להסב את תשומת ליבם של הולכי רגל. על מנת לבדל את המכונית משאר הגרסאות, היא תציע מגוון אלמנטים חיצוניים שיסגירו את מוצאה (חישוקי 16 אינץ', פנסי LED נוספים מאחור ועוד). תא הנוסעים ישלב מגוון חומרים ממוחזרים, וכמובן גם מערכת מידע שתספק פרטים אודות מצב מערכת ההנעה במסך המגע שבקונסולה (8 אינץ').
 
שיווקה של קיה סול EV יחל מסביב לעולם במהלך המחצית השנייה של 2014. מניסיון עבר, ניתן להניח שגרסה זו תהיה רלוונטית עבורנו רק בעתיד רחוק וירוק יותר.