וולוו S80 הניסיונית
וולוו טוענת שהצליחה לפתח טכנולוגיה חדשה לאגירת אנרגיה שתוכל בעתיד לשפר את האפקטיביות והשימושיות של מכוניות חשמליות והיברידיות. זאת, במסגרת פרויקט מחקרי שארך 3.5 שנים במימון האיחוד האירופאי, וכלל לא פחות מתשעה גופים שונים (וולוו היא יצרנית הרכב היחידה מבניהם).
מדובר בחומר אוגר אנרגיה חדש הבנוי מסיבי פחמן ושרף פולימרי, העוטף ננו-סוללות, ליצירת קבל-על. ניתן לעצבו בצורת חלקים שונים שיתאימו להרכבה סביב שלדת המכונית, כמו מכסה המנוע, הגג, הדלתות ופתח תא המטען. המבנה החדש קל וחזק יותר, צורך פחות מקום (בין היתר כי ניתן לבנות ממנו חלקי מרכב שונים) ויכולת האגירה שלו עדיפה על פני זו של סוללה קונבנציונלית. הטעינה מתבצעת על ידי ניצול חוזר של אנרגיית הבלימה של המכונית או משקע חשמל.
סוף עידן הסוללות? וולוו טוענת שכן (וידאו)
צילום: מנהל
פיתוח טכנולוגי שארך 3.5 שנים
לתהליך הפיתוח והבדיקות נבחרה וולוו S80, לה הורכבו שני רכיבים העושים שימוש בטכנולוגיה החדשה – מכסה תא המטען וחיפוי הפלסטיק שבין אחוריי תא המנוע לשמשה הקדמית. הראשון, קל יותר ומפנה נפח נוסף בתא המטען. השני, תורם לקשיחות מבנית גבוהה יותר ויכול להחליף את הסוללה שאחראית על פעולת מערכת העצור-והתנע. כמו כן, הוא קל יותר מהכיסוי המקורי ב-50% לטענת החברה, וחזק דיו כדי לספק אנרגיה למערכת החשמל (במתח 12 וולט) של המכונית.
סוף עידן הסוללות? וולוו טוענת שכן (וידאו)
צילום: מנהל
החיפוי החדש האוגר חשמל
וולוו מאמינה כי החלפה מלאה של הרכיבים הקיימים כיום במכוניות חשמליות והיברידיות בחומר החדש שפותח, תביא לירידה של 15% במשקל הכללי שלהן. כשהחלפת הדלתות, הגג ומכסה המנוע בלבד, צפויה לאפשר טווח נסיעה חשמלי של 130 ק"מ. לכל אלו, כמובן, עשויות להיות השלכות מרחיקות לכת על עתיד התחבורה החשמלית.