למבורגיני וננו רודסטר
בתחילת השנה הציגה למבורגיני את הוננו (Veneno, ארס בספרדית ועל שם שור מפורסם) שהצליחה, במובנים רבים, לגנוב את ההצגה בתערוכת ז'נבה. המכונית המיוחדת היוותה מעין מתנה של היצרנית האיטלקית לעצמה ולשלושה לקוחות אמידים, לכבוד חגיגות 50 השנים ללמבורגיני. מעניין אם שלושת הלקוחות ברי המזל, ידעו שלמבורגיני מתכננת גם גרסת רודסטר – מוטרפת ומיוחדת לא פחות (ואפילו יותר), שתיוצר בתשעה עותקים בלבד. המחיר – 3.3 מיליון יורו, שהם 16 מיליון(!) שקלים, כך שעבור הוויתור על הגג, ישלמו הרוכשים 300,000 יורו נוספים (כמיליון וחצי שקלים ופלוס מסים, אם זה משנה).
למבורגיני ב-16 מיליון שקל (לפני מיסים)
צילום: מנהל
למבורגיני וננו רודסטר מציגה את כל האלמנטים העיצוביים בהם נתקלנו אצל אחותה בעלת-הגג. כלומר, אינספור קווים ופאנלים שמעניקים לה מראה חללי, עתידני ובעיקר מופרך.
גם כאן, קיימת שיטה ומטרה לכל דבר. גוף המכונית עשוי סיבי פחמן מרוכבים בפלסטיק (CFRP) ולכל חתך וזווית שתי משמעויות – אווירודינאמית ואסתטית. אפילו החישוקים, גם הם מסיבי פחמן, כוללים בעיצוב המשוגע-למדי שלהם תעלה ייחודית להזרמת אוויר, שנועד לקרר את הבלמים הקראמיים.
למבורגיני ב-16 מיליון שקל (לפני מיסים)
צילום: מנהל
על ההנעה אחראי מנוע ה-V12 בנפח 6.5 ליטר של למבורגיני, אשר מפיק 750 כ"ס, ומשגר את הוננו רודסטר ל-100 קמ"ש ב-2.9 שניות, בדרך למהירות מרבית של 355 קמ"ש. זאת, בין השאר, הודות למשקל של 1,490 ק"ג סבירים למעמד. בכך, שוקלת המכונית רק 40 ק"ג יותר מגרסת הקופה, ועדיין די הרבה פחות מהאוונטדור הסדרתית, ששוקלת לא פחות מ-1,650 ק"ג בגרסת הקופה.