גרנד קרוזר קונספט PHEV - קדימון לפאג'רו הבא?
לאחר כמה שנים רדומות, הן ברמה העולמית והן ברמה המקומית, חוזרת מיצובישי להתרענן ולעדכן את קו המוצרים שלה, במהלך שהחל בהצגת הספייס סטאר והאאוטלנדר החדשים. כעת, מספקת החברה היפנית הצצה אל שלושה רכבי תצוגה חדשים, אשר יערכו את הופעת הבכורה שלהם בתערוכת טוקיו בחודש הבא (תיפתח ב-22 בנובמבר).
 
 
הראשון, וכנראה החשוב ביותר, הוא רכב פנאי בגודל מלא על פי הגדרת היצרנית, שעשוי להיות מחליפו של מיצובישי פאג'רו הוותיק. לא מפתיע בהתחשב בגילו המתקדם של רכב השטח המסוקס ובעובדה שהוא משווק בגלגולו הנוכחי עוד מ-2008 (המהווה בפני עצמו מתיחת פנים היקפית ולא דור חדש לחלוטין). רכב התצוגה עונה לשם 'גרנד קרוזר קונספט PHEV', ומשתמש בהנעת כלאיים נטענת משקע (פלאג-אין), כפי שכבר הציגה היצרנית בגרסה ההיברידית של מיצובישי אאוטלנדר. בנוסף, על ההנעה לכל ארבעת הגלגלים אחראית מערכת ה-S-AWC. היא תירש, כפי הנראה, את מקומה של מערכת העברת הכוח המוכרת והיעילה מהפאג'רו הנוכחי הסופר-סלקט. כמו כן, מציינת החברה שהגרנד קרוזר יצויד במערכות עזר ובטיחות מתקדמות, שתעשנה שימוש בתקשורת אלחוטית לטובת קישוריות עם הסביבה.
 
הדגם השני, שהפרטים לגביו יותר עמומים, הוא רכב פנאי קומפקטי שנקרא 'קרוסאובר ראנר קונספט PHEV'. גם כאן, יחידת הכוח הנה היברידית הנטענת משקע, כשמיצובישי טוענת לעיצוב חיצוני הדומה לזה של מכונית קופה. מעניין יהיה לראות אם מדובר במחליפו העתידי של ה-ASX, שאינו משווק בארץ.
 
הצצה לקו הדגמים החדש של מיצובישי
צילום: מנהל 
שלושת רכבי התצוגה שייחשפו בטוקיו
 
אחרון חביב הוא מיניוואן קומפקטי, שיישא את השם 'אקטיב ראנאבאוט (Runabout) קונספט', וכפי הנראה מהווה קדימון למוביל הנוסעים הבא של היצרנית היפנית  צעד מתבקש לאור הפסקת הייצור של הגרנדיס. בהתאם למגמה הרווחת היום (שמאפיינת בעיקר יצרניות אירופאיות), ובמטרה להפחית בצריכת הדלק, מיצובישי תצייד את המיניוואן התצוגתי במנוע מוקטן ומוגדש טורבו. עוד טוענת החברה למודולריות גבוהה בסידור המושבים והחלל הפנימי, לנוחותם של הנוסעים.
 
בהנחה שדגמים אלו (או חלקם) יגיעו בסופו של דבר לפס הייצור, בשינוי כזה או אחר, מסתמנת תנופה מחודשת בגלגליה של מיצובישי עם קו דגמים מודרני יותר, המצביע על שימוש מוגבר ביחידות הנעה ידידותיות לסביבה.