פורד ויניאלה, המונדיאו היוקרתית שהוצגה בפרנקפורטסטפן לאם, האחראי על העיצוב החיצוני בפורד אירופה, לא ממש מסכים איתי כשאני תוהה לגבי הדמיון של ה-S מקס החדש לקודמו. מבחינתו, זהו חלק מעליית הכיתה שפורד רוצה לבצע באירופה ואשר תושלם עם קו יוקרה עתידי שיכונה ויניאלה (Vignale).
"זו התפתחות טבעית ל-S-מקס", הוא מסביר. "לקחנו את המרכיבים הדינאמיים שהוא הביא לזירה ודחפנו אותם צעד נוסף קדימה. הוא נראה דומה, אבל הזזנו את הקורה הקדמית לאחור, הגג נמוך יותר, וכך גם תנוחת הנהיגה. רצינו לקבל רכב שהוא פחות מיניוואן ויותר דינאמי. מלפנים, התחושה יוקרתית ובוגרת יותר בגלל הפנסים והגריל המוגבה. הצגנו זאת כבר בפורד מונדיאו, וב-S-מקס אנחנו מקדמים זאת. מאחור ברור שזה S-מקס, אבל הכתפיים רחבות יותר ונותנות לרכב יציבה נכונה. הטיפול במשטחים והדיוק בקווים יגיעו גם לדגמים אחרים שלנו בעתיד".

הוא נראה דומה?
"אני בטוח שעל הכביש תבין מיד שהוא חדש. הוא נראה יותר מכונית ופחות ואן. פחות קופסה אחת. חוץ מזה, הרכב היוצא הצליח וטבעי לפתח את התפיסה".
פורד מכוונת למונדיאו יוקרתית (וידאו)
צילום: מנהל
במקום גיה, אמרו ויניאלה

ומה בדיוק היא הוויניאלה?
"מאחורי זה יש סיפור מורכב. הקשבנו ללקוחות שלנו וראינו שיש ביקוש לגרסאות הטיטניום המאובזרות שלנו במכוניות ה-C וה-D (משפחתית ומשפחתית גדולה א.ש.). זה עודד אותנו לגישה חדשה. החלטנו לפתח קו גבוה יותר. הוא מודגש בפרטים חיצוניים ופנימיים ונותן ללקוח תחושה אישית ויוקרתית יותר. יהיו שבכה, חישוקים, חומרים וצבעים חדשים שנותנים תחושה יוקרתית יותר. יש לנו הרבה רעיונות אבל זה לא יתפתח לקו דגמים נפרדים. מה שאנו מחפשים זו דרך בה הלקוח יטופל באופן שונה ואישי יותר על ידי סוכנים נבחרים. בכל מקרה המהלך יחל רק ב-2015".

מדוע לא בחרתם בשם גיה (Ghia), שמקושר יותר אליכם?
"כי זה היה נתפס אחרת על ידי הלקוחות. נפטרנו מהשם הזה והחלפנו אותו בטיטניום. ויניאלה זה לא רק אבזור אלא בייחוד חוויית בעלות שונה. היסטורית, ויניאלה נקנתה על ידי גיה, שנרכשה בעצמה על ידי פורד".
בכירים בפורד על הוויניאלה
סרטון קידום לוויניאלה
פורד S-מקס קונספט