קייטראהם אירו-סבן קונספטתערוכת פרנקפורט 2013, שסוגרת היום (א') את שעריה, משאריה את עולם הרכב רווי מכוניות תצוגה וקונספט. זה לא מונע מקייטרהאם, יצרנית מכוניות הספורט, להציג מכונית קונספט משלה, בצדו האחר של העולם – במסגרת הגרנד פרי הסינגפורי, שנערך גם הוא היום. זוהי קייטרהאם אירו-סבן (AeroSeven – או אווירושבע, ברשותכם), והיא מספקת הצצה לדגמים שיוצגו בשנים הקרובות ולעתיד החברה. בין השאר, זהו גם קדימון למכונית הספורט העתידית של רנו, אשר מתוכננת בשיתוף עם היצרנית הבריטית.

האווירושבע, כמיטב המסורת של קייטרהאם, מבוססת על גרסה מעודכנת של שלדת הלוטוס 7 האלמותית. את המראה המוכר, שמפאר את מרבית דגמי החברה, מחליף עיצוב ייחודי למדי. יופי זה לא העיקר פה, כך נדמה, אלא פרקטיקה, אבל לא מהסוג שאתם רגילים אליו. הרודסטר הדו-מושבית מקבלת גוף העשוי סיבי פחמן עם כוח הצמדה ומקדם גרר משופרים, הודות לידע שנצבר אצל קבוצת הפורמולה 1 של קייטרהאם. ככה זה במכונית שמיועדת לכיף בסופי שבוע ולימי מסלול.
קייטרהאם חושפת טעימה מהעתיד עם מכונית קונספט חדשה (וידאו)
צילום: מנהל

מתחת למכסה נמצא מנוע 2.0 ליטר אטמוספרי של פורד, שעבר טיפול אצל מהנדסי קייטרהאם. הוא מייצר 237 כ"ס, ומגיע לשיא כוחו ב-8,500 סל"ד. בעולם של מפלצות סוסים זה אולי יישמע לכם מעט, אבל יחס הספק-משקל של 400 כ"ס לטון מעיד על כך שהאווירושבע היא מכונית במשקל של כחצי טון בלבד. וכך מתקבלת תאוצה ל-100 קמ"ש ב"פחות מ-4 שניות".
למען הסר ספק לגבי אופי המכונית, היא מציעה ארבעה מצבי נהיגה לא-שגרתיים. בניגוד למכוניות חוקיות לכביש אחרות, מצב 'מרוץ' הוא ברירת המחדל. מי שיתעקש להירגע, יכול להפעיל את מצב ה'כביש' בעל המגבלות (כוח, סל"ד ומהירות). שני המצבים הנוספים מיועדים למסלול – האחד לעקיפה והשני להגבלת מהירות ברחבת הטיפולים.

גרסת הייצור של הקייטרהאם החדשה תוצג בקרוב, ומכוניות ראשונות יימסרו ללקוחות (הבריטיים) בעוד כשנה. נכון לעכשיו, קשה לומר מה הקשר בין זה לבין מכונית הספורט המשותפת עם רנו, שתיחשף רק ב-2016 ותיוצר בצרפת.