צוות קוקה-קולה זירו
היום החמישי של ראלי בלקן 2013 המשיך לא להאיר פנים לצוותים הישראליים, והתאפיין בטעויות ניווט רבות. צוות פוינטר זינק מהמקום ה-20, פתח את היום בצורה חזקה, בניסיון לצמצם את הפערים הגדולים שנוצרו יום קודם לכן, בעקבות התקלה בתיבת ההילוכים של ה"צוללת הצהובה". אך עד מהרה, רז והלל, מצאו את עצמם מתברברים בשטח, בדומה לרוב המתחרים, במטרה למצוא את השביל הנכון. בשלב מסוים, רז נסע מאחורי הזיבאר של צוות קוקה-קולה זירו. גל, זיהה פנייה ברגע האחרון, בלם בפתאומיות, ורז שנסע מאחוריו לא הספיק לבלום ופגע בו מאחור. מכסה המנוע של ה"צוללת הצהובה" נעקר ממקומו, ושבר את השמשה הקדמית ומנגנון המגבים. גם לזיבאר של גל ואופיר נגרם נזק – בעיקר למוט המייצב האחורי ולכמה צינורות במרכב.
שני הצוותים המשיכו להתחרות, אך לא הצליחו לשחזר את הקצב שלפני התאונה. למרות היום הקשה, צוות פוינטר סיים אותו במקום ה-8, עלייה של 12 מקומות מהיום הרביעי. צוות קוקה-קולה זירו שזינק מהמקום ה-11, היה מהיר יחסית ושיפר מיקומים, אבל גם הוא לא נמלט מבעיות הניווט. בנוסף, הזיבאר היה מעורב בהתנגשות עם צוות צרפתי, בתקרית שבוודאי לא הוסיפה לאווירה. בסוף היום, התברר גם שהצוות חרג ב-9 קמ"ש מהמהירות המותרת בקטע הקישור, עבירה שבגינה ספג זמן עונש שהוריד אותו למקום ה-15 (ירידה של 4 מקומות מהיום הרביעי).
נקודת האור ממשיכה להיות האופנוען דורון וינטר, שעליו עבר עוד יום מוצלח, והוא שומר על מקומו ה-3 בקטגוריית האנדורו.
היום השישי נראה כבר הרבה יותר טוב עבור הצוותים הישראליים. טעויות בספר הדרך גרמו לבלגן ולברבורים אצל כל המתחרים, מה שהוביל את המארגנים לבטל בסופו של דבר את הסטייג' הראשון. רז והלל, שזינקו מהמקום השמיני, עקפו את שבעת המתחרים שזינקו לפניהם. את צוות 300 במרצדס G500 האימתני הם עקפו בקילומטר וחצי האחרונים, על חוף הים השחור, וסיימו 4 שניות לפניו. אחרי שלל הבעיות והירידה למקום ה-6 בדירוג הכללי, שב צוות פוינטר למקום ה-5 הכללי.
ראלי בלקן 2013: היום החמישי והשישי
צילום: דרור ברלי
צוות פוינטר
צוות קוקה-קולה זירו המדורג במקום ה-18 הכללי, שיפר עמדות ונתן תצוגת נהיגה מרשימה, למרות שהתקלות הטכניות לא איחרו לבוא (בעיות בצירייה ובמיסב במערכת ההיגוי). את היום השישי, סיים הצוות במקום ה-4. אולם, העונשים שספג בימים הקודמים, השאירו אותו בדירוג ה-18 הכללי.
בקטגוריית האופנועים, דורון וינטר ממשיך לעשות חיל. הוא ניצח מקצה אחד, והגיע שני בסוף המקצה האחרון. את היום השישי הוא סיים במקום השני, וזהו גם מקומו בדירוג הכללי. מכובד ביותר.
רק נמשיך ונעדכן על מצבו של עומר שושני, שנראה ומרגיש טוב בהרבה, ומפתיע את כולם בקצב החלמתו.
היום הבא בתחרות, השביעי במספר ואחד לפני האחרון, יהיה ארוך למדי עם 265 ק"מ במסלול מעגלי. כרגע מסתמן שרק נס יביא לנציגות ישראלית על הפודיום. אנחנו נמשיך ונעקוב.