אודי נאנוק קונספט, תערוכת פרנקפורט
הרבה חידושים הציגה אודי בתערוכת הרכב הביתית שלה בפרנקפורט, שנמצאת בעיצומה בימים אלה. ממתיחות פנים, דרך גרסאות חדשות ועד למכונית קונספט שעושה כבוד לשם הכי חשוב בהיסטוריה של היצרנית. לצד כל אלו מוצגת מכונית קונספט חדשה – שעטנז ספורט-שטח. זוהי אודי נאנוק – דוב קוטב בשפת האסקימוסים והיא תוכננה ופותחה בסיוע איטלדיזיין.

אם הרעיון מצלצל לכם מוכר, או אם יש לכם תחושה שכבר ראיתם את המכונית הזו בעבר – אתם צודקים, בערך. בתערוכת ז'נבה האחרונה, שהתקיימה לפני כחצי שנה, הציגה הסדנה המפורסמת מכונית קונספט דומה (וכמעט זהה) בשם פארקור, בשיתוף עם קונצרן פולקסווגן, כך שהכול נשאר במשפחה. למהדורה העדכנית, אודי הזריקה קצת מה-DNA שלה. יש לה עיצוב מעט שונה, מנוע חדש ושלל טכנולוגיות. גרסת ייצור? סביר להניח שלא.
את מוכרת לי מפעם: אודי נאנוק קונספט (וידאו)
צילום: מנהל

למרות הדמיון הרב למכונית שהוצגה בז'נבה, שכולל בין השאר את דלתות המספריים, ניתן לראות את השפעותיה של שפת העיצוב הנוכחית של אודי על הנאנוק. מעבר לזה, אודי מספרים על אורך כולל של 454 ס"מ, עם בסיס גלגלים של 271 ס"מ. רוחבה עומד על 199 ס"מ והגובה שלה הוא 133.7 ס"מ. את נתון מרווח הגחון, אחד הדברים הבולטים במכונית, לא נוכל לציין, מאחר ואודי לא מפרטת. כן ניתן לומר שמרווח הגחון יכול לטפס ב-3 או ב-4 ס"מ נוספים, בהתאם למצב הנהיגה ותוואי הכביש.
תא הנוסעים של הנאנוק משרה תחושה של מכונית קונספט למהדרין, עם היעדרם של פתחי אוורור, למשל. את מראות הצד מחליפות שתי מצלמות, כאשר התמונה מהן מוקרנת – באופן לא יצירתי או פרקטי במיוחד – על צמד מסכים בפנים במכונית.

כיאה למכונית עם יומרות (גם אם לא ברור מהן), המנוע בנאנוק מרכזי. מדובר בטורבו-דיזל בתצורת V10 ונפח של 5.0 ליטר. הוא מספק 544 כ"ס ולא פחות מ-102 קג"מ החל ב-1,500 סל"ד. הוא משודך לתיבת S-טרוניק שהותאמה לטיפול בעומס הרב ודרכה כוחו מועבר אל ארבעת הגלגלים. הנאנוק מגיעה ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות ולמהירות מרבית של 305 קמ"ש. לא רע בשביל מכונית ששוקלת 1,900 ק"ג. צריכת הדלק, אגב, היא 12.8 ק"מ לליטר.
את ההתנהגות, שאמורה להיות טובה בכביש וגם על משטחים לא אחידים (חצץ, שלג וכו'), אמור לשפר, בין השאר, היגוי אחורי. במהירויות איטיות, מוטים הגלגלים האחוריים בזווית של עד 9 מעלות בניגוד לכיוון ההיגוי באופן שמשפר את קוטר הסיבוב (10 מטרים). במהירויות גבוהות, עוקבים הגלגלים האחוריים אחר כיוונם של הקדמיים בזווית של עד 2.5 מעלות, לשיפור הדינאמיות.
את מוכרת לי מפעם: אודי נאנוק קונספט (וידאו)
צילום: מנהל

אנקדוטה לסיום – בעוד כבר ממבט ראשון, הנאנוק של אודי נראתה לכם מוכרת, לזקני השבט (טוב, לא עד כדי כך) היא עשויה להזכיר מכונית אחרת. המגה טראק. מכונית-על גדולת ממדים (אורך של 508 ס"מ) שהוצגה על ידי היצרנית הצרפתית אייקסם (Aixam) בשלהי 1992. הטראק השתמשה במנוע V12 של מרצדס (394 כ"ס) ומתלים אקטיביים שסיפקו את מרווח הגחון המתבקש (עד 33 ס"מ). רק 5 מכוניות כאלו נבנו, לא בדיוק סיפור הצלחה.