יגואר C-X17 קונספטרכבי הפנאי ממשיכים להיות הדבר הכי חם בשוק. מרצדס, ב.מ.וו ופורשה שם כבר ממזמן, מרבית יצרניות הפרמיום האחרות קפצו גם הן על העגלה ואפילו בנטלי יותר ממשתעשעת עם הרעיון. כעת, עם הצגת ה-C-X17 קונספט בתערוכת פרנקפורט, עושה רושם שגם יגואר רוצה חתיכה מהעוגה. אבל זה לא מדויק. למעשה, היצרנית הבריטית בכלל לא רומזת על כוונות לקרוסאובר סדרתי.
רכב הקונספט החדש של יגואר מהווה הצצה חשובה לעתיד החברה. הוא פשוט עושה זאת בדרך מעט שונה מהמקובל.
 
 
מעל לכל, או ליתר דיוק מתחת, נמצאת פה דוגמה ראשונה לפלטפורמה חדשה של יגואר. זוהי למעשה שלדה מודולרית, במובן המוכר לנו מיצרניות אחרות, שמספקת למהנדסי החברה גמישות רבה יותר בפיתוח של דגמים חדשים. השלדה החדשה שומרת על ייחודיות, כשהיא מביאה את המונוקוק (שלדה אחודה) העשוי אלומיניום – כפי שאנחנו מכירים מדגמי יגואר אחרים – לסגמנטים נוספים ולדגמים חדשים. בנוסף, השימוש באלומיניום קל-משקל מאפשר ליצרנית לשפר את צריכת הדלק בדגמי העתיד ויתרה מכך – תאפשר ליגואר לעבור לייצור המוני בקנה מידה גדול מבעבר.
 
יגואר C-X17 הוא הצצה לעתיד, אבל לא כמו שאתם חושבים (וידאו)
צילום: מנהל 

מידותיו של ה-C-X17 הן 471.8 ס"מ לאורך, בסיס גלגלים של 290.5 ס"מ וגובה ורוחב שעומדים על 165 ו-196 ס"מ בהתאמה. כלומר, אם יצטרף להיצע הדגמים של יגואר, הוא עשוי להתחרות בכלים כמו ה-RX של לקסוס או אפילו בפורשה קאיין וב-X5 של ב.מ.וו. הוא מציג עיצוב בשל וקרוב מאוד למה שאנחנו מכירים מדגמי יגואר העכשוויים. כה קרוב, עד שנדמה שכבר מחר נזכה לראות את רכב הפנאי הראשון של יגואר מתגלגל על כבישינו.
 
מבפנים כבר מתקבלת תחושה חזקה של רכב תצוגה. עיצובים עתידניים ומתוחכמים ושילובי גוונים צעקניים ממלאים את תא הנוסעים של ה-C-X17. תעלת הקונסולה המרכזית נמתחת אל עבר הספסל האחורי, עם צמד מסכי מגע אשר משולבים בה. אלו מאפשרים גם לנוסעים מלפנים וגם לאלו שמאחור להישאר "מחוברים".
 
יגואר C-X17 הוא הצצה לעתיד, אבל לא כמו שאתם חושבים (וידאו)
צילום: מנהל 
 
כדרכם של קרוסאוברים, גם ה-C-X17 מיועד, כלומר, ייועד לכביש יותר מאשר לשטח, על אף מרווח גחון מכובד יחסית של 21.3 ס"מ. ויש לו את חישוקי 23 האינץ' כדי להוכיח זאת. יגואר מציינת הנעה כפולה מתוחכמת, שתדע לווסת את המומנט לכל גלגל בנפרד בהתאם לאחיזה – לנהגים עיקשים שיבקשו לבחון את יכולות הרכב. או בתנאי מזג אוויר קשים. יותר מזה, מבטיחה יגואר יכולת דינאמית שלא תבייש את המסורת ובכלל – מחזקת את הקשר הנסתר אל כמה אחים מבית. כאלו עם שלדת כל-אלומיניום אחודה, יכולת דינאמית על הכביש ובשטח וגם שכירות משותפת במפעל בבריטניה. כלומר, לנד רובר בכלל והריינג' רובר והספורט החדשים בפרט.
 
אך אל לנו לקפוץ למסקנות. יגואר לא מתכננת להציג ריינג'גואר-טייפ. לא כרגע, לפחות. למעשה, ה-C-X17 קונספט הוא תצוגת תכלית של טכנולוגיות חדשות – מארכיטקטורה, דרך מנועים חדשים ועד לתאי נוסעים מתקדמים. רבים מאלו אנחנו נזכה לראות במהלך שנת 2015, בדמות משפחתית גדולה חדשה שתרחיב את היצע הדגמים של החברה ותנסה להיות קרש הקפיצה שלה לקהל רחב יותר ולרווחים גבוהים יותר. זו תצויד במנועי 4 צילינדרים חדשים – בנזין ודיזל – שיציגו "הספק גבוה" ונתוני פליטת מזהמים וצריכת דלק נמוכים – ומכאן משתמע שיגואר תצטרף לטרנד המנועים הקטנים והמוגדשים. ואל דאגה – גם ה-V6 מה-F-טייפ יהיה שם.
ומה לגבי קרוסאובר? יגואר ממש לא מציינת מהן תוכניותיה לעתיד, מעבר למה שכבר נרשם, אבל אנחנו לא נתפלא אם גם היא תקפוץ על העגלה, מתישהו.