השיירה בתחנת הדלק
חמש בבוקר יום שבת, ארוחת השישי המסורתית עדיין מסתובבת בנבכי קיבתי אבל למרות השעה מוקדמת אני מוצא את עצמי נוהג. המטרה: נקודת הזינוק לטיול המכוניות הגדול, והמעניין בישראל. אני מגיע אל סדנת השיפורים PIT-STOP שם מחכה לנו ארוחת בוקר קלילה, כריכים לדרך, חולצות, כובעים, מפות ועוד תופינים. תענוג.
השמש עדיין ישנה, אבל הלמבורגיני קונטאש שלפניי מהממת גם בתאורה החסרה, כולם מתחילים להכין את הרכבים שלהם. כל אחד מוסיף את הנגיעה האישית שלו, זה מדביק דובי על המושב האחורי, ההוא מדביק מדבקות של ספונסרים. נראה לי שהגיע הזמן לצאת לדרך.
מסע בלי מטרה
צילום: שחר אלגזי
מפת המסלול שקיבלנו הפנתה אותנו מחולון לכביש 1 לכיוון ירושלים. המחזה בדרך לעיר הקודש, נראה כלקוח מעולם, או לפחות מציאות אחרת. מובילה אותנו 370Z, מאחוריה פרארי 458, ומסביבנו ניסאן GT-R, פורשה 911, הקונטאש ועוד שלל מכוניות שעושות טוב בלב. חלקן יקרות, חלקן זולות, חלקן ספורטיביות, חלקן רופסות. אבל כל אחת מהן יחידה ומיוחדת. אני נהנה מהנסיעה הזו. מוזיקה? המערכת שלי על OFF היום, החלונות פתוחים, והסימפוניות מנגנות לי באוזן. כל תצורת מנוע המוכרת לאדם מסביב. קונצ'רטו לבוכנות וגלי-זיזים, עונג שבת קוראים לזה.
מסע בלי מטרה
צילום: שחר אלגזי
מירושלים המשיך המסע הזה לכיוון ים המלח, השמש בדרום עובדת חזק. לאט-לאט מגלים עוד מכוניות מעניינות. בכל נקודת עצירה אפשר לראות את מארגן הטיול, חן שטבינסקי, דואג שכולם יעמדו במקום המיועד להם, מנצח ומארגן 200 כלי רכב בצורה מעוררת התפעלות.
מסע בלי מטרה
צילום: שחר אלגזי
בים המלח עצרה השיירה על שפת הים. השמיים כחולים ושלל צבעי המכוניות מנקדים את הנוף המדברי הייחודי הזה. אחרי העצירה הפסטורלית הגיע החלק האומנותי של הטיול. הטיפוס לכיוון ערד מסדום. הכביש המפורסם, נשא על גבו את השיירה הצבעונית בסיבובים ועליות בכיף לא נגמר.
מסע בלי מטרה
צילום: שחר אלגזי
בדימונה, התנפלו כולם על המצרך הכי נחשק בטיול הזה, שנגמר די מהר. המכוניות שסביב אוהבות דלק והרבה. והן גם בררניות, רק אוקטן 98 בבקשה. המתדלקים, שראו את הסתערות המכוניות על ידית ה-98 בתחנת הדלק הקטנה, נותרו בהלם. גם המשאבה לא נותרה אדישה – אני לא חושב שהמשאבה הזאת ידעה עבודה כזו מעולם ואף אחד לא הכין אותה נפשית למלחמה הזאת.

מסע בלי מטרה
צילום: שחר אלגזי
סופו של הטיול היה במנחת נטוש. שם היה זמן רב להכיר, להשוות, לפוש ולנוח. גם זמן לצילומים היה, בדיוק כמו שאני אוהב. אז קיבצנו כאן מספר צילומים מהאירוע, בשביל הטעם וההרגשה. ונעלה כאן גם גלריה משמעותית יותר מהנסיעה הזו, בקרוב.

מארגן המסע מבקש להודות לנותני החסות הבאים:
דיגה לד – פתרונות לרכבים מאירים, פיט סטופ, סדנת טיג.
מסע בלי מטרה
צילום: שחר אלגזי