מרצדס S500 פלאג-אין הייבריד
אחרי שזכתה לטיפול מחטיבת AMG של היצרנית בחודש שעבר, זוכה מרצדס S קלאס לטיפול פחות כוחני ויותר ידידותי לסביבה עם חשיפתה של גרסה היברידית-נטענת (Plug-in). הגרסה החדשה תהיה ההיברידית השלישית בהיצע ה-S קלאס החדשה ותיקרא S500 פלאג-אין הייבריד. העיצוב החיצוני נותר כמעט זהה ל-S הרגילה וכך גם תא הנוסעים – השינוי העיקרי נעשה מתחת למכסה המנוע.
יחידת ההנעה משלבת בין מנוע בנזין V6 בנפח 3.0 ליטר (333 כ"ס) למנוע חשמלי חזק (108 כ"ס). את הכוח החשמלי יספקו מצברי ליתיום (lithium-ion) שמוקמו בתא המטען – כאשר הם טעונים במלואם תוכל ה-S500 הייבריד לכסות כ-30 ק"מ על כוח החשמל בלבד. פתח הטעינה מוקם בפגוש האחורי בצד ימין של המכונית. המערכת ההיברידית מחוברת למערכת הניווט (GPS) המובנית של הרכב – זו תצפה את תנאי הדרך מראש (כשמונה קילומטרים קדימה) וכך תדע לנצל את הכוח החשמלי ביעילות גדולה יותר. למשל, לפני ירידה ארוכה היא תעדיף להסתמך על כוח המצברים במקום זה של מנוע הבנזין ובירידה לטעון אותם מחדש.
נחשפה: מרצדס S קלאס היברידית-נטענת
צילום: יצרן
המערכת ההיברידית תאפשר לנהג לבחור בין ארבעה מצבי נהיגה. הראשון יהיה המצב הרגיל (HYBRID) בו המערכת פועלת באופן אוטומטי. מצב חשמלי (E-MODE) בו ה-S תנוע בכוח החשמל בלבד. מצב טעינה (CHARGE) בו תהיה טעינה מוגברת של המצברים ע"י בלימת המכונית והמרת האנרגיה לחשמל. המצב הרביעי יהיה מצב חיסכון בחשמל (E-SAVE) – במצב זה המערכת תמנע מלהשתמש בחשמל כדי לשמור על המצברים טעונים במלואם. מצב זה יאפשר לנהג לבחור להימנע משימוש מיותר בחשמל בקטעי הנהיגה החסכוניים יחסית (כמו שיוט בכביש מהיר) ולהשתמש באנרגיה החשמלית שנחסכה בקטעי נהיגה בזבזניים יותר (כביש הררי, נסיעה עירונית).
נתון צריכת הדלק, אולי הנתון המעניין ביותר בכול רכב היברידי, עומד על 33.3 ק"מ/לליטר ופליטת ה-CO2 עומדת על 69 גרם/ק"מ – אלו נתונים נמוכים משל טויוטה פריוס. אגב, הביצועים לא נזנחו לטובת החיסכון – את התאוצה ל-100 קמ"ש תסיים ה-S ההיברידית ב-5.5 שניות והמהירות המרבית תעמוד על 250 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית.
מרצדס תציג את S500 פלאג-אין הייבריד בתערוכת הרכב בפרנקפורט שתפתח את שעריה בחודש הבא.