פולקסווגן גולף R החדשהפולקסווגן ממשיכה בהצגתן העקבית של גרסאותיה השונות של הגולף החדשה, וכעת מגיע תורה של גרסת-העל הקיצונית. פולקסווגן גולף R היא ממשיכת הדרך של ה-R32, שהוצגה במהלך חייו של הדור הרביעי של הגולף ואיבדה את ה-'32' בהמשך הדרך. הגרסה החמה ביותר של פולקסווגן גולף היא, למעשה, GTI על סטרואידים, והיא חולקת מכלולים רבים עם הדור הנוכחי של אודי S3.
היצרנית מוולפסבורג לא אומרת זאת באופן מפורש, אבל ניתן לצפות למפגש ראשון עם הגולף R בתערוכת פרנקפורט הקרובה. בחודשים שלאחר מכן ועוד השנה, יחל השיווק שלה באירופה, שם היא תעלה קצת יותר מ-38,000 יורו. נכון לעכשיו, לא ידוע אם נזכה לראותה גם בארץ – בדור הקודם היא נחתה כאן באיחור ועם תג מחיר של כ-300,000 שקלים.

הגולף R עושה שימוש במהדורה האחרונה של מנוע ה-2.0 ליטר TSI של הקונצרן, המוכר גם מה-S3. הוא מגיע עם הספק של 300 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט של 38.7 קג"מ ב-1,800-5,500 סל"ד. בשידוך לתיבת 6 הילוכים ידנית, מתקבלת תאוצה ל-100 קמ"ש ב-5.1 שניות – לעומת 5.7 שניות בדור הקודם של ה-R ו-5.4 ב-S3 הנוכחית. בשידוך לתיבת ה-DSG בעלת 6 ההילוכים האופציונאלית, מתקזז הנתון ב-0.2 שניות נוספות. המהירות המרבית עומדת על 250 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית. בשני המקרים מגיעה המכונית עם הנעה כפולה (4Motion), שמסוגלת לשנות באופן דינאמי את חלוקת המומנט לגלגלים האחוריים ואף לנתק את העברת הכוח אליהם כשאין בכך צורך. צריכת הדלק, למי שזה חשוב לו, עומדת על 14 ק"מ לליטר בידנית ו-14.5 ק"מ לליטר ב-DSG.
שבע בום: פולקסווגן גולף R
צילום: מנהל

מעבר לביצועים המרשימים והבטחה ליכולת דינאמית משופרת (ה-R קיבלה הנמכה של 2 סמטימטרים), הגולף R תציע גם את המראה הספורטיבי ההולם. זה אומר רביעיית יציאות מפלט, חישוקי 18 או 19 אינץ' ושלל נגיעות קטנות – שלא נאמר קטנות מדי – שמסגירות את מוצאה.
תא הנוסעים זוכה גם הוא לטיפול, עם מושבים ספורטיביים, גימור המשלב עור ואלקנטרה, סמלילי 'R' למיניהם וכמובן רשימת אבזור שמכבדת את המעמד. את כל זה תצטרכו לדמיין, בינתיים, כי פולקסווגן לא מפרסמת תמונות.