גרנד פרי הונגריה
לואיס המילטון, מנצח הגרנד פרי של הונגריה בשנה שעברה, זינק היום מהמקום הראשון לאחר שבמקצה הדירוג (שנערך בשבת) גבר על אלוף העולם – סבסטיאן פטל. נהגה של קבוצת מרצדס קבע זמן מרשים של דקה ו-19.388 שניות, המהיר ב-0.038 שניות מזה שקבע הגרמני, וגנב ממנו את ה'פול פוזישן' ממש לקראת סיום המקצה. את שלישיית החוד סגר רומן גרוז'אן הצרפתי, שעצר את השעון על דקה ו-19.595 שניות, עבור קבוצת לוטוס. פרננדו אלונסו סיים רק במקום החמישי, כשלפניו ניקו רוסברג ממרצדס.
פורמולה 1, גרמניה: פטל מנצח ב'רינג'
המרוץ בהונגריה נפתח היום (א') בשעות הצהריים כשהסוגיה המרכזית הייתה כיצד יתמודדו הנהגים ומכוניותיהן עם החום הלוהט של שלהי חודש יולי – הטמפרטורה החיצונית נעה בסביבות 36 מעלות צלזיוס, כשהאספלט מאמיר עד לאזור החמישים מעלות. אתגר לא פשוט, בוודאי בכל הקשור לעמידות הצמיגים, אשר מצריך היערכות ותכנון מקדים.
המילטון, שהציפיות ממנו לזכות בתואר השנה אין גבוהות במיוחד, ניצח במסלול בהונגריה זו השנה השנייה ברציפות. בעזרת נהיגה ממושמעת יחסית וכניסות מתוזמנות היטב לרחבת הטיפולים, הוא נטל את ההובלה, כשבשלבים המכריעים הוא מוביל בפער של למעלה מ-10 שניות מהמקום השני, שבו סיים קימי רייקונן. הקרב בין רייקונן לבין פטל היה צמוד עד ההקפה האחרונה, למרות שהפיני העיקש נכנס רק פעמיים לרחבת הטיפולים (לעומת 3 פעמים אצל הגרמני), ולקח הימור מסוכן בנוגע לצמיגי הלוטוס שלו – מה שכאמור השתלם לו בסופו של דבר. המקום השני בהונגריה מעניק לרייקונן את הדירוג השני באליפות הנהגים, על חשבונו של אלונסו, שסיים חמישי אחרי מארק וובר מרד-בול.
פורמולה 1, הונגריה: המילטון מנצח שנה שנייה ברציפות
צילום: מנהל
עדות לחום העז ששרר היום במרוץ ניתן אולי למצוא בתקלה שארעה במרצדס של רוסברג, כשבהקפה ה-66 פשוט העלתה אש ותימרות עשן, ובכך הוא נאלץ לפרוש ולסיים את דרכו בסבב ההונגרי. המרוץ הבא ייערך בסוף אוגוסט בבלגיה, כשיהיה מעניין לראות אם פטל ורד-בול ימשיכו להוביל בבטחה את האליפות או שהניצחון היום של המילטון מסמן שינוי מפתיע במגמה.
גרנד פרי הונגריה
1. לואיס המילטון – מרצדס
2. קימי רייקונן – לוטוס
3. סבסטיאן פטל – רד-בול
4. מארק וובר – רד-בול
5. פרננדו אלונסו – פרארי

אליפות העולם לנהגים
1. סבסטיאן פטל – 172 נק'
2. קימי רייקונן – 134 נק'
3. פרננדו אלונסו – 133 נק'
4. לואיס המילטון – 124 נק'
5. מארק וובר – 105 נק'

אליפות העולם ליצרנים
1. רד-בול – 277 נק'
2. מרצדס – 208 נק'
3. פרארי – 194 נק'
4. לוטוס – 183 נק'
5. פורס אינדיה – 59 נק'