סובארו הציגה את האימפרזה הראשונה בשנת 1992 כיורשת לסובארו לאונה (DL) הוותיקה. האימפרזה הציגה קפיצה משמעותית קדימה בכל מה שקשור לאיכות החומרים בתא נוסעים, בידוד רעשי כביש ועידון בהשוואה ללאונה אותה החליפה. אלינו היא הגיעה בשנת 1993 ושווקה בשם 'אימפרזה גרנד-לאונה' כדי ליהנות מתדמית האמינות הטובה של הדגם היוצא. למרות השיפור באיכות הנסיעה והשם החדש הלקוח הישראלי לא קיבל את האימפרזה בלהיטות כבעבר, המתחרות מבית מיצובישי ומאזדה הציגו מכוניות טובות ששווקו בארץ בגרסאות מאובזרות וקורצות יותר ללקוח הישראלי, סובארו אימפרזה נשארה מאחור. האימפרזה החזירה לעצמה את אור הזרקורים עם נחיתת סובארו אימפרזה GT (עם כ-220 כ"ס) שהתחילה שושלת ארוכה של מכוניות ספורט כפולות הנעה ושימושיות מבית היצרנית היפנית. במשך השנים סובארו עדכנה את האימפרזה והעבירה אותה סדרה של מתיחות פנים אך לא תכננה מכונית חדשה מהיסוד. בשנת 2007, לאחר 15(!) שנות ייצור, הוצג דור חדש לחלוטין לאימפרזה הוותיקה שכונה בארץ סובארו B3.
סובארו אימפרזה החדשה – מה נשתנה?
צילום: יצרן
סובארו B3
שנים: 2011-2007
אורך: 458 ס"מ
בסיס גלגלים: 262 ס"מ
הספקים: 105-300 כ"ס

סובארו B3 הגיעה אלינו במהלך שנת 2007. השם החדש נבחר כדי להתנתק מהתדמית המיושנת שדבקה באימפרזה שקדמה לה, ואולי כדי ליהנות מעט מההילה של סובארו B4. למרות הכוונות הטובות והשם החדש תחילת הדרך לא הייתה פשוטה בשביל סובארו B3. היא הייתה הסובארו הראשונה שתוכננה במבט לאירופה ולכן הוצגה בגרסת האצ'בק בלבד (אורך – 441 ס"מ, תא מטען – 301 ליטרים) הפחות אהובה בשוק הישראלי חובב הסדאן. למנוע הבסיסי של סובארו B3 היה נפח קטן מהמקובל (1.5 ליטר) ולמרות שההספק היה סביר לזמנו (105 כ"ס) הביצועים היו פושרים עם התיבה האוטומטית הפשוטה ( ארבעה הילוכים) ששודכה אליו. המרווח לנוסעים היה טוב (אם כי לא יוצא דופן) ונוחות הנסיעה הייתה מהטובות בקטגוריה. איכות החומרים בתא הנוסעים שופרה אך הרושם בתא הנוסעים נותר פשוט. בתחילת שנת 2008 נחתה בארץ גרסת ה-STi הספורטיבית שהציעה לרשות הנהג 300 כ"ס בשידוך לגיר ידני והנעה כפולה. בסוף אותה שנה נחתה בארץ גרסת הסדאן (458 ס"מ אורך) שהציעה תא מטען גדול יותר מגרסת ההאצ'בק (375 ליטרים) ומנוע מחוזק קלות (107 כ"ס). למרות הגעתה של גרסת הסדאן זה היה מעט מידי ומאוחר מדי, סובארו B3 נתפסה כמכונית מיושנת בהשוואה למתחרות ולא הצליחה להותיר חותם אמיתי בשוק הישראלי. השיווק פסק במהלך שנת 2011.
סובארו אימפרזה החדשה – מה נשתנה?
צילום: יצרן
סובארו אימפרזה החדשה
שנים: 2011 ואילך
אורך: 458 ס"מ
בסיס גלגלים: 264.5 ס"מ
הספקים: 114-150 כ"ס

הדור הנוכחי (דור שלישי) של סובארו אימפרזה הוצג בשנת 2011 והגיע אלינו באיחור לא אופנתי של כשנתיים. הפעם, בחרה היבואנית לחזור לשם המקורי של הדגם, כנראה כדי לנתק קשר מסובארו B3 הפושרת ולעורר נוסטלגיה בקרב הקהל – סובארו אימפרזה חזרה. העיצוב החיצוני נאה, ומזכיר את זה של סובארו B4, אך שמרני למדי ואינו מציג חידושים. תא הנוסעים של סובארו אימפרזה החדשה מציג איכות חומרים משופרת ומראה נעים אך פשוט ופחות מרשים מהמתחרות. בשונה מהדור הקודם הגרסה הראשונה לנחות בארץ זו גרסת הסדאן (עליה נהגנו), היא אמנם שומרת על אורך המרכב (458 ס"מ) אך בזכות בסיס גלגלים גדול יותר מציעה יותר מקום לנוסעים. תא המטען גדל לכדי 460 ליטרים ממוצעים לקטגוריה ואינו מהווה נקודת תורפה כבעבר. גם המנוע מגיע בנפח הרבה יותר קל לעיכול בקרב הקהל הישראלי – 1.6 ליטר אטמוספרי המספק 114 כ"ס. אל המנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית-רציפה המוכרת מדגמים אחרים של היצרנית (B4, פורסטר, אאוטבק) שעושה עבודה טובה מזו של הדור היוצא. השילוב בין המנוע לתיבת ההילוכים מניב ביצועים סבירים בלבד (אך מספקים ברוב המצבים) לקטגוריה וצריכת דלק נמוכה. גרסאות STi ו-WRX ספורטיביות כבר נצפו במסלול הנורבורגרינג המפורסם בשלבי מבחן, ההערכות גורסות שיוצגו עד לסוף השנה הנוכחית.

סובארו אימפרזה החדשה – מה נשתנה?
צילום: יצרן
סובארו אימפרזה לאן?
סובארו ישראל מצפה להגיע עם סובארו אימפרזה החדשה למכירות של 3,000 מכוניות בשנה. ונראה שאין סיבה שלא תעמוד ביעד, סובארו טיפלה בנקודות התורפה של הדגם היוצא – תא המטען גדל, איכות החומרים בתא הנוסעים שופרה ויחידת ההנעה כבר לא תעכב אף אחד בקסטל. האם היא תישאר אטרקטיבית מול המתחרות החדשות מיפן (טויוטה קורולה, מאזדה 3) ואירופה (סקודה אוקטביה)? ימים יגידו.