מאזדה 3 החדשה, גרסת הסדאןקצת פחות מחודש, זה פרק הזמן שלקח למאזדה לחשוף את הדור החדש של ה-3. זה התחיל בטיזרים קלים, הדלפות וחשיפה רשמית של גרסת ההאצ'בק, וחזר להדלפות עד לחשיפתה של גרסת הסדאן באופן מלא. כבר בחודש הבא צפויה מאזדה 3 החדשה להתגלגל לראשונה בכבישי ישראל, בדרך לחניותיהם של עובדי ההיי-טק המקומיים, ואולי גם בדרך חזרה לליבו של עם ישראל – שם שמורה פינה חמה לדורות הקודמים של מאזדה 3.
על העיצוב של ה-3 החדשה, גם בגרסת הסדאן שנחשפה מבעוד מועד, כבר דיברנו רבות. היא מצליחה להיראות דינאמית בזכות שפת ה'קודו' (Kodo) של מאזדה, ומכובדת בזכות הדמיון הרב לאחותה הגדולה, מאזדה 6.

ועכשיו לחלק החשוב – המספרים. מאזדה 3 סדאן החדשה תציג נתון אורך של 458.5 ס"מ – 12 ס"מ יותר מההאצ'בק, וללא שינוי בהשוואה לדור היוצא של ה-3 סדאן. בסיס הגלגלים זהה להאצ'בק עם 270 ס"מ (ארוך ב-6 ס"מ מזה של הדור הקודם). אם במידות עסקינן, נאמר שנפח תא המטען של הסדאן עומד על 419 ליטר – נמוך במעט מזה של הסדאן היוצאת (וכ-70 ליטר יותר מבהאצ'בק). מכאן ניתן להסיק (ומאזדה, כמובן, מדברת על כך רבות) שתא הנוסעים זכה לתוספת הנפח על חשבון תא המטען ושמירה על מימדים קומפקטיים. עוד בדך הנתונים - הגובה והרוחב זהים לאלו של גרסת 5 הדלתות עם 145 ו-179.5 ס"מ בהתאמה (מינוס 2 ס"מ, פלוס 4 ס"מ, בהתאמה, ביחס לסדאן היוצאת).
מאזדה 3 החדשה, גרסת הסדאן – כל הפרטים
צילום: מנהל

חשיפת הסדאן לא חושפת יחידות הנעה שונות ונסמכת גם היא בכבדות על טכנולוגיית הסקיי-אקטיב (SkyActiv) של החברה. גם כאן (כמו בגרסת ההאצ'בק שכבר הוצגה), מדובר על מנוע 1.5 ליטר חדש (100 כ"ס) שישודך לתיבת 6 הילוכים ידנית, לצד מנוע 2.0 ליטר בשני הספקים שונים (120 ו-165 כ"ס - השני יוצע רק בהאצ'בק) ומהדורת דיזל בנפח 2.2 ליטר (150 כ"ס).
בגזרת צריכת הדלק, מצהירה מאזדה על נתונים מבטיחים למדי. בגרסת ה-1.5 ליטר, תעמוד צריכת הדלק הממוצעת על 20 ק"מ לליטר (19.6 בהאצ'בק). בגרסת ה-2.0 ליטר בעלת 120 הסוסים עומד הנתון על 19.6 ק"מ לליטר בשידוך לתיבה הידנית ו-17.8 ק"מ לליטר בגרסה האוטומטית (עם נתונים זהים בהאצ'בק).

נכון לעכשיו, עדיין לא ידוע אילו מהגרסאות שהוצגו ינחתו בארץ. מאזדה מציינת שמנועי הבנזין החדשים של ה-3 עומדים בתקני זיהום האוויר הנוכחיים של אירופה (יורו 5). זאת בעוד התקנות החדשות (יורו 6) אמורות להיכנס לתוקף בהדרגה החל מהשנה הבאה. בהקשר הזה יצוין שקיימות גם שמועות לגבי שיווק מאזדה 3 החדשה עם מנוע ה-1.6 ליטר שהיה קיים בדור היוצא, זאת למרות שגם הוא אינו עומד בתקנים החדשים. כמובן שנמשיך ונעדכן בכל פרט והתפתחות בכל הנוגע לדור החדש של ה-3. צפו לעידכונים.