טויוטה קורולה
3 שבועות אחרי שהקורולה הראשונה ירדה מפס היצור, מושק הדגם בישראל. הישג נאה ביותר, אך לאור הביצועים של יבואנית טויוטה בשנים האחרונות, מה הפלא: מתוך כ-170,000 קורולות שנמכרו בישראל מיום השקת הדגם ב-2002 (דור 6), 69,000 יח' הן מהדור האחרון. בממוצע לאורך כל התקופה נתח השוק של הקורולה בארץ עמד על 18% ועם הקורולה החדשה, אנשי היבואנית מצפים להרבה יותר. הם אגב לא לבד, כהוכחה לכך קברניטי החברה שלחו 2 נציגים להתרשם מהחשיפה המקומית, לא עניין שיש להקל בו ראש, ודואגים להשיט ארצה פעם בשבוע אונייה ממפעלי היצרנית בטורקיה. לדברי רן דנאי, מנכ"ל יוניון מוטורס, עובדה זו מעניקה להם גמישות רבה בתכנון המלאי.
מנכ
צילום: מנהל

לאורך השנים, טויוטה קורולה סבלה מנחיתות מסוימת בישראל, עם זה בממדים בדור ה-9, במספר כריות האוויר בדור הנוכחי בתחילת הדרך (4 כשהסטנדרט אצל המתחרות הפך ל-6) או ברמת האבזור. הפעם אנשי היבואנית משוכנעים שבידיהם קלף חזק. לדברי דנאי, לא רק שישראל היא בין השווקים הראשונים לקבל את המכונית החדשה, טויוטה גם שינתה קומבינציות מסוימות עבור הדגם הישראלי, כמו שילובי צבעים וחומרים או האפשרות לספק 3 מפתחות חכמים לכל רכב (השלישי מיועד בעיקר עבור חברות ציי רכב השומרות מפתח נוסף אצלן למקרה הצורך). אבל ללא ספק, גולת הכותרת היא מערכת 'טויוטה טאצ' 2' שתהיה זמינה כבר ברמת הגימור הבסיסית (סאן). מדובר בדור השני של מערכת המולטימדיה המוכרת של היבואנית הכוללת: מערכת שמע עם שליטה מההגה, מסך מגע (6.1 אינץ'), מצלמה אחורית, ובלוטות'. החידוש בדור השני הוא תמיכת המערכת בטכנולוגיית Mirror Link. טכנולוגיית ה-Mirror Link יוצרת תמונת ראי של הסמארטפון על גבי מסך המגע ברכב. באמצעות אפליקציית 'Drive Link', הניתנת להורדה בחינם, מוצגות על מסך הרכב אפליקציות המכשיר הנייד, כגון Facebook, Outlook Calendar, Waze, Google Maps ועוד. תפעול האפליקציה בסלולר נעשה דרך מסך הרכב וכולל: שליטה על הניווט (גם בעברית), גישה וחיוג לאנשי הקשר (גם בעברית) וגישה לקבצי המוסיקה המאוחסנים במכשיר הנייד. כשהרכב במצב חנייה, מתאפשרת על גבי מסך הרכב גישה מלאה לכל יישומי הסמארטפון - הודעות טקסט, אפליקציות, משחקים, גלישה באינטרנט ועוד. כרגע החיבור מבוצע בעזרת כבל ומתאים לסמסונג גלקסי 3, ונוט 2. בעתיד תתממשק המערכת באופן אל-חוטי ועם טלפונים נוספים.
מנכ
צילום: מנהל
את מחיר הקורולה כבר חשפנו בפניכם בתחילת השבוע: גרסת הבסיס, סאן תעלה 128,000 שקלים, רמת האבזור הגבוה יותר, GLI, תעלה 130,000 שקלים כשהגרסה הידנית, תוצע רק ברמת האבזור הגבוה ותעלה 124,000 שקלים. העניין הוא שב-1 באוגוסט משתנה נוסחת המיסוי הירוק שבעקבותיה צפויות להתייקר חלק מהמשפחתיות (ולא רק הן). לדברי דנאי, גם אחרי עדכון הנוסחה, המשפחתית שלהם צפויה להישאר בקבוצת זיהום 3, ועל כן המחיר לא ישתנה.