שוק הרכב נמצא בבלבול. מצד אחד הצהרות שר התחבורה ישראל כץ על הורדת מחירים של לפחות 20%; מצד שני משרד האוצר מעלה את המע"מ ומודיע על עדכון נוסחת המס הירוק והחלת מס יוקרה שיובילו לעליית מחירים דרמטית.
הטלטלה הזו שכל כך אופיינית להתנהלות הרגולטורים, מבלבלת את הצרכן הישראלי. כך שהעלאת המע"מ (בתחילת יוני) הקדימה את הביקושים למאי על חשבון החודש שחלף. בנוסף, השמועות על דחיית שינוי נוסחת המס הירוק בחודש, מאוגוסט לספטמבר, גורמת לצרכנים להתמהמה עם רכישת הרכב החדש. ובכך חודש יוני, סופג בו זמנית סנוקרת ובירכייה המובילים לשינוי מגמה. סה"כ נמסרו בחודש שחלף, 17,920 כלי רכב – ירידה של 2% ביחס ליוני 2012. בחישוב מצטבר מתחילת השנה מגמת העלייה נמשכת עם 111,878 כלי רכב חדשים שעלו על כבישי ישראל – תוספת של 1% ביחס לאותה תקופה אשתקד.
מבין כלל היצרניות שמכוניותיהן נמכרות בישראל, יונדאי ממשיכה להוביל בבטחה את הטבלה, אולם מלכת המכירות של ישראל, מציגה ירידה. חודש שני ברציפות. בחודש שחלף מסרה היצרנית הקוריאנית 2,913 מכוניות – ירידה של 7% ביחס לחודש המקביל אשתקד. אבל כדאי לשים לב, עדיין מדובר בנתון נאה ביחס לבאה אחריה בטבלה, קיה. זו התברגה שנייה ומציגה זינוק של 25% ביחס לנתוני יוני 2012 בין היתר הודות לליין המשפחתיות שהתחדש השנה (פורטה וסיד). סוגרת את השלישייה עם ירידה של 25% היא טויוטה, שממתינה בקוצר רוח לקורולה החדשה ששיווקה בישראל יחל באוגוסט. זה המקום להזכיר, כי לקיה ובמובן מסוים גם ליונדאי, הנמצאות בפסגה צפוי קרב עיקש על ליבו של הצרכן הישראלי היות ויחד עם הקורולה יחל שיווקה של מאזדה 3 וסקודה אוקטביה החדשות וזה כשסובארו חוזרת לתמונה עם האימפרזה החדשה ששיווקה מתחיל כעת.

בין המותגים שהתחזקו בחודש יוני נמצא את מיצובישי ששילשה את מכירותיה בחודש שחלף בין היתר בזכות התחלת שיווק הספייס סטאר החדשה במחיר מפתה והמשך התבססות האאוטלנדר. גם פיאט רושמת חודש חזק (71%) בעיקר בזכות אגף המסחריות, אופל (49%) שממשיכה בתנופה עם האסטרה ברלינה ורנו (40%) שמוסיפה להזרים פלואנסים לשוק גם בגרסאות דיזל.
בין המותגים היורדים נציין את פורד (52%), שברולט (47%) ומאזדה (36%) הנמצאת בצפייה ל-3 החדשה.

גם שוק היוקרה מתנהל בסוג של אי-וודאות בעיקר בשל החלת מס היוקרה. מצד אחד נמצא מותגים הרושמים גידול (אודי, מרצדס, לנד רובר) ומצד שני נמצא מותגים שנחלשו ביחס ליוני אשתקד (ב.מ.וו, וולוו, לקסוס). כמובן, שצריך לזכור כי גם בקרב מותגי הפרימיום נמצא דגמים הנמצאים מתחת לתקרת מס היוקרה העתידי (300,000 שקלים). אולם אלה בחלקם, צפויים להיפגע מעדכון המס הירוק.
מסירות יוני 2013 ביחס לנתוני יוני 2012*:
מסירות יוני 2013: שוק באי-וודאות
צילום: מנהל
* על פי נתוני איגוד יבואני הרכב