מאזדה 3 החדשה
מוקדם יותר אמרנו שמאזדה עושה עבודה מצוינת (בהנחה שזה מה שהיא רצתה לעשות) בשמירת כל הפרטים על הדור החדש של מאזדה 3 לעצמה. רק דיברנו, וכעת מגיעים פרטים ראשונים, שהודלפו ונחשפו (מה שאומר שיש לקחת את כל הנאמר בערבון מוגבל) בפורום הצ'כי autoforum.cz, כולל תמונות שנראות רשמיות ומפרט טכני עם נתונים מפתיעים במיוחד. כפי שניתן לראות, מדובר בגרסת 5 הדלתות, ולא ברור עדיין אם בחשיפה הרשמית שתתקיים מחר תוצג גם גרסת הסדאן החשובה (לנו).

בכל הנוגע לעיצוב, אין הרבה הפתעות. מאזדה ממשיכה עם שפת העיצוב 'קודו' (Kudo), כפי שנראתה כבר ב-CX-5 ויותר מכך במאזדה 6. היא דומה מאוד ל-6 מכל הבחינות, כאשר החזית משמרת את המראה המחוייך המוכר לנו מהדורות הקודמים של מאזדה 3 – בעיקר בזכות מיקומה של לוחית הרישוי. מאחור, נראית גרסת 5 הדלתות דומה מאוד לגרסת הסטיישן של מאזדה 6. התוצאה הכללית – נאה מאוד. מהנתונים המודלפים עולה כי אורכה של המכונית יעמוד על 446.5 ס"מ – 5 ס"מ פחות מגרסת 5 הדלתות בדור היוצא. בסיס הגלגלים, לעומת זאת, צמח ב-6 ס"מ ועומד על 270 ס"מ בסך הכל. רוחב המכונית 179.5 ס"מ (תוספת של 4 ס"מ) וגובהה 145 ס"מ (2 ס"מ פחות מהדור הקודם). נפח תא המטען עומד על 350 ליטר.
דלפה ברשת: מאזדה 3 החדשה
צילום: מנהל

תא הנוסעים מתאים גם הוא לתואר האחות הקטנה ל-6. למעט הפס הכסוף החוצה את הקונסולה ואת אזור הנוסע, ניתן להבחין בגוונים הכהים כמצופה. ניתן לראות בבירור את בקרת האקלים המפוצלת, מסך גדול (ככל הנראה 7 אינץ') לשליטה על מערכת המולטימדיה והמידע ובאופן קצת יותר מפתיע – גם תצוגת מידע עילית (Head-up display) עבור הנהג. ממבט במתגים, ניתן גם לצפות לקישוריות בלוטות' והנעה ללא מפתח.

את ההפתעה הגדולה שבהדלפה מספק לנו המפרט הטכני. בניגוד למצופה, הוא לא כולל מנוע 1.6 ליטר חדש – אלא מנוע 1.5 ליטר במקומו. זה מספק 100 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-15.3 קג"מ ב-4,000 סל"ד. הוא משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית ומניב תאוצה ל-100 קמ"ש ב-10.8 שניות. לצד משקל של 1,190 ק"ג (לגרסת הבסיס), מציין אתר האינטרנט הצ'כי כי ניתן לצפות לנתון צריכת דלק של 20 ק"מ לליטר. נחיה ונראה.

לצד מנוע ה-1.5 ליטר החדש מצויינים בנתונים המודלפים גם שתי גרסאות 2.0 ליטר – האחת עם הספק של 120 כ"ס והשנייה עם 165 כ"ס. זו השנייה תצוייד גם במערכת ה-i-ELOOP, שמנצלת אנרגיית האטה מבוזבזת ליצירת חשמל וחיסכון בדלק. אל כל אלו תצטרף גרסת דיזל עם מנוע בנפח 2.2 ליטר שמספק 150 כ"ס. כל המנועים פותחו בסיוע טכנולוגיות הסקיי-אקטיב (SkyActiv) של מאזדה.
דלפה ברשת: מאזדה 3 החדשה
צילום: מנהל

גרסת הסדאן (4 דלתות) של מאזדה 3 החדשה תוצג, כך נראה, רק בשבוע הבא. שתי הגרסאות צפויות לנחות בארץ במחצית השנייה של חודש אוגוסט, כאשר מכוניות ראשונות יימסרו ללקוחות כחודש וחצי לאחר ההשקה. דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, לא מפרטת לגבי הגרסאות הצפויות, אך מציינת כי יגיעו כמה רמות גימור, כאשר רשימת האבזור תהה מרשימה כבר בגרסת הבסיס. כמו כן היא מציינת שלפחות בתחילה, לא ישווקו בארץ גרסאות ידניות במפרט הישראלי – ומכאן שניתן לצפות למנועים ולמפרטים נוספים שעדיין לא נחשפו. בשלב מאוחר יותר צפויה מאזדה לייצר שילוב של המנוע המקומי עם תיבה ידנית, וישנה שאיפה להביאו ארצה.

כל הפרטים על מאזדה 3 החדשה – על כל מהדורותיה ומפרטיה, מתוכננים להיחשף מחר, באירוע שיתקיים במספר מוקדים בעולם בו-זמנית. אנחנו, כמובן, נספר לכם את הכל בהמשך.