סוזוקי אלטושם מלא: סוזוקי אלטו
אחיות לפלטפורמה: ניסאן פיקסו (Pixo)
מתחרות עיקריות: קיה פיקנטו, יונדאי i10, פיאט פנדה, שברולט ספארק, פיג'ו 107, סיטרואן C1, טויוטה אייגו, סקודה סיטיגו, סיאט מי

כדאי לדעת עליה: האלטו הקטנה הגיעה לארץ ב-2008 וחוללה מיני-מהפכה. מכונית המיני של סוזוקי הושקה כאן עם תג מחיר של 60,000 שקלים לגרסה הידנית והוכיחה לכולם שאפשר למכור פה מכוניות בזול. היא פרצה את הסכר עבור מכוניות מיני אחרות, וההמשך כבר ידוע לכל עם קטגוריה שעודנה בוערת מתחרותיות. המכונית הכי זולה בישראל מתאימה, ובכן, לבעלי תקציב מוגבל המתעקשים על רכישת מכונית חדשה. חוץ מעיצוב סולידי (אך סביר), החיסכון בסוזוקי אלטו זועק מכל פינה והיא איננה מרשימה באף תחום, למעט צריכת הדלק הטובה. חשוב לזכור שהפשטות היא זו שמאפשרת את המחיר האטרקטיבי – שאף יורד במבצעים כאלו ואחרים אל מתחת לקו 60,000 השקלים.
אחת מקטלוג אוטו: סוזוקי אלטו
צילום: מנהל

האלטו משווקת כאן עם מנוע 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר שמספק 68 כ"ס ומשודך לתיבת 5 הילוכים ידנית או אוטומטית עם 4 הילוכים. המנוע חלש למדי והוא רועש ורועד. נוחות הנסיעה בינונית ומטה והתנהגות הכביש לא טובה. תא הנוסעים, כמצופה, אינו מרווח כלל ליושבים מאחור ותא המטען קטן. רשימת האבזור דווקא סבירה למכונית מסוגה, אך כאן מגיע עקב אכילס של האלטו – ציון ריסוק נמוך ולא מספק – 3 כוכבים בלבד, שאינם בסטנדרט כיום.
כל מה שטוב: מחיר, צריכת דלק.
כל מה שרע: בטיחות, פשטות, איכות, מרווח.
מה מקבלים: המכונית הכי זולה בישראל.
גרסה נבחרת: הידנית.