מאזדה 3, המקור
אתם יכולים להתחיל לכסוס ציפורניים, כי הדור החדש (שלישי במספר) של מאזדה 3 יוצג השבוע – 10 שנים בדיוק אחרי תחילת הייצור של הדור הראשון. רגע לפני החשיפה הגדולה, התמונות וכל הפרטים, מאזדה מציינת יום ההולדת של המשפחתית שהכירה לנו את עיקרון הזום-זום המפורסם, שהפך במרוצת השנים ללהיט מכירות בארץ ובעולם.

הדור הראשון של מאזדה 3 הוצג ב-2003 עם עיצוב מרשים במיוחד לתקופה. מיותר לציין עד כמה הוא קסם לנו הישראלים, ועם השתלטות תרבות הליסינג הפך את ה-3 ללחם ולחמאה של שוק הרכב המקומי. הוא זכה להצלחה גם במדינות אחרות ובסך הכל מכרה מאזדה 2.2 מיליון יחידות עד להצגת הדור השני ב-2009. הדור השני, והנוכחי, היה אבולוציה ברורה של הראשון וניסה לקרב את עיקרון הזום-זום לצד החסכוני יותר, וגם הציע תא נוסעים איכותי ומרשים יותר. ה-3 המשיכה להציג נתוני מכירות מרשימים בשוק המקומי וגם בשווקים נוספים – מאזדה מציינת, למשל, שה-3 הייתה המכונית הנמכרת ביותר באוסטרליה בשנים 2011 ו-2012.
הזדמנות להיזכר

כעת אנחנו ממתינים בציפייה לדור השלישי, שיוצג בארצות הברית בלילה שבין יום ד' ליום ה'. זו תציג תכנון והנדסה שינועו סביב עקרונות טכנולוגיית הסקיי-אקטיב, שנועדה לשפר ולייעל מגוון רכיבים במכונית ולהניב נתוני צריכת דלק ופליטת מזהמים משופרים – כפי שראינו ב-CX-5 שהוצג בשנה שעברה ובמאזדה 6. לא הרבה ידוע על העיצוב של ה-3 החדשה למעט שמועות שרצות ברשת ואינן מאומתות. בכך עושה מאזדה עבודה טובה ומשאירה אותנו במתח. כן ניתן לצפות לעיצוב שיזכיר מאוד את זה של אחותה הגדולה, כהמשך לשפת העיצוב 'קודו'. היא תשווק עם מנוע 1.6 ליטר חדש ועם מנוע ה-2.0 ליטר המוכר מה-6, שישודכו לתיבת 6 הילוכים.

מאזדה 3 החדשה צפויה לנחות בארץ כבר בחודש אוגוסט, ממש בצמוד לדור החדש של אחת ממתחרותיה הגדולות, טויוטה קורולה. בשנה הבאה צפויה מאזדה להציג רכב פנאי קטן שיבוסס על ה-3 וימוצב מתחת ל-CX-5.