סקודה אוקטביה (עד 2013)שם מלא: סקודה אוקטביה
אחיות לפלטפורמה: פולקסווגן גולף (דור 5), אודי A3 (דור 2), סקודה יטי
מתחרות עיקריות: פורד פוקוס, מאזדה 3, רנו פלואנס, קיה פורטה, פולקסווגן ג'טה, יונדאי i35, טויוטה קורולה, אופל אסטרה ברלינה, שברולט קרוז
 

כדאי לדעת: הדור השני של המכונית המשפחתית של סקודה הוצג אי-שם ב-2004 ועבר מתיחת פנים ב-2008. זאת אומרת שלאוקטביה היוצאת – הרי שדור חדש כבר הוצג וצפוי להגיע לפה בחודש אוגוסט – הרבה מאוד נקודות ותק. היא נהנתה ממוניטין טוב של איכות ומרווח, אם כי במרוצת השנים היא איבדה את מקומה למתחרות שהתקדמו, השתפרו ועקפו אותה בהרבה תחומים. ובכל זאת, ממשיכה האוקטביה לספק חבילה טובה בסך הכל, גם רגע לפני סוף חייה.
 
העיצוב של סקודה אוקטביה נאה למדי אך גם בוגר-עד-מזדקן. ככה זה בגילה המופלג. תא הנוסעים שלה ממשיך להיראות איכותי ומרשים. הוא מרווח דיו אך סביר בלבד ליושבים מאחור כשתא המטען מציע נפח גדול במיוחד (560 ליטר). רשימת האבזור שלה טובה ולזכותה נרשמת גם יציאת אוורור אחורית למזגן. על הצד השלילי, היא מציעה 4 כוכבי בטיחות בלבד – וזה עוד במבחנים ישנים ופחות מחמירים.
 
סקודה אוקטביה 2013: מדריך מקוצר
צילום: מנהל 

האוקטביה משווקת כאן עם עם מגוון רחב של יחידות הנעה. בתחום הבנזין אלו יחידות ה-1.2, ה-1.4 וה-1.8 ליטר TSI המשודכות לתיבת ה-DSG, כפולת המצמד, אשר פעולתה לא תמיד חלקה (והיא גם בעלת מוניטין אמינות מעט בעייתי). ה-1.8 ליטר משווקת גם עם תיבה אוטומטית רגילה. בתחום הדיזל נמצא מנוע 1.6 ליטר TDI המשודך גם הוא ל-DSG. בכל הגרסאות מספקת האוקטביה ביצועים נאותים (ואף יותר מכך ב-1.8 ליטר). נוחות הנסיעה בינונית בלבד ברוב הגרסאות ונוקשה מדי ב-1.8 ליטר.
כל מה שטוב: בוגרת ואיכותית, תא מטען ענק, מגוון גרסאות.
כל מה שרע: בטיחות, נוחות, מרווח מאחור, דור חדש כבר הוצג ואוטוטו כאן.
מה מקבלים: משפחתית שימושית שמצליחה להישאר בתחרות, אך כבר ממש לא מובילה אותה.
גרסה נבחרת: ה-1.2 או ה-1.4 ליטר.