אסטון מרטין V12 ואנטאג' S
לקום בבוקר ולראות אותה. בחדשות, זאת אומרת. זוהי אסטון מרטין V12 ואנטאג' S והיא מחליפה, ובכן, את ה-V12 ואנטאג' בלי ה-S. מחליפה, כלומר, מלשון מתיחת פנים. המכונית ספורטיבית, שנמצאת בראש משפחת הוואנטאג' (Vantage), מקבלת לסדרה של שדרוגים שבזכותם היא זוכה בתואר נכסף – המכונית הכי מהירה שאסטון מרטין אי-פעם ייצרה. זאת אומרת, חוץ מאחת (-מ-77).

היא עושה זאת בעזרת מהדורה עדכנית של מנוע ה-V12 המפורסם של היצרנית, בנפח 6.0 ליטר שמספק כאן 565 כ"ס ב-6,750 סל"ד ו-63.2 קג"מ ב-5,750 סל"ד (אל דאגה, 52 מהם מגיעים כבר ב-1,000 סל"ד). המנוע משודך, לראשונה בדגם, לתיבת 7 הילוכים רובוטית שמחליפה את התיבה הידנית. חוץ מהעלמת ידית ההילוכים (לטובת מנופים מאחורי ההגה), זו גם תורמת להפחתה של 25 ק"ג במשקל המכונית. תוספת הסוסים מתאפשרת, בין השאר, הודות למערכת ניהול מנוע עדכנית של 'בוש'. לצד אלו, תמצאו ברשימת השדרוגים גם בולמים חדשים עם 3 מצבי הקשחה (בהתאם למצב הנהיגה) ומערכת פליטה חדשה.

עם 330 קמ"ש מירביים היא זוכה, כאמור, לתואר האסטון הכי מהירה בהיסטוריה (חוץ מ...). בכמה היא מאיצה ל-100? אז זהו, שאסטון מרטין לא יודעת – ומשאירה את הנתון הזה בגדר "לא נקבע סופית". אנחנו מהמרים שזה יהיה פחות מהזמן שייקח לכם לומר "אסטון מרטין V12 ואנטאג' S".
אסטון מרטין. V12. ואנטאג'. S. (וידאו)
צילום: מנהל

כיאה למתיחת פנים, מקבלת המכונית גם מספר נגיעות קוסמטיות. בשביל לזהות את אלו, תצטרכו להתאמץ. אבל ככה זה באסטון מרטין – הרכב מנצח לא מחליפים, נוסחה מוצלחת לא משנים ושאר קלישאות. כן נוכל לספר על שבכה חדשה, עשויה סיבי פחמן, שמחליפה את שבכת האלומיניום שהייתה עד כה. חוץ מזה, יש גם פאנל בצביעה חדשה בין הפנסים האחוריים וחישוקי 19 אינץ' חדשים.

אסטון מרטין ממשיכה להראות סימני חיים, למרות התקופה הקשה שהיא עוברת. רק לפני מספר ימים היא הציגה מכונית קונספט ייחודית, כחלק מחגיגות יום ההולדת ה-100 של היצרנית הבריטית. בשנה שעברה היא גם הציגה ואנקוויש חדשה וגרסה פתוחה ל-V12 ואנטאג'. בסך הכל, אין סיבה שעתיד החברה לא ימשיך להיות חיובי. כי את צלילי המנוע האלה אנחנו לא באמת רוצים להפסיק.