פורד קוגה
רגע אחרי השקת אולם התצוגה של היבואנית המקבילה הראשונה בארץ, איילון מוטורס, מעניין להציץ למפרטים ולמצוא את ההבדלים העיקריים בין המכוניות שהיא מציעה לאלה שמציעה דלק מוטורס. מדובר בהשוואה מוגבלת יחסית כי המפרט הטכני המלא של איילון טרם הושלם. ובכל זאת ניתן למצוא כמה פרטי טריוויה מעניינים שבכוחן לשפוך אור על הסיבה להבדלי המחיר.

שלא במפתיע, בהתחשב בפילוח של השוק המקומי, נראה שההבדל המהותי מבחינת מחיר נמצא דווקא ברבת המכר של המותג, פורד פוקוס.
הפוקוס 5 דלתות של איילון מוטורס עולה 115,000 שקלים, סדאן ב-117,000 שקלים וסטיישן ב-119,000 שקלים, זאת לעומת 124,000 שקלים להאצ'בק ו-127,000 שקלים לסדאן ולסטיישן אצל דלק מוטורס. הפוקוס של איילון מגיעה ללא בקרת אקלים, ומערך הסינק של פורד שכולל בלוטות' ושליטה קולית על המערכות השונות (בקרת אקלים, רדיו ודיבורית). לעומת זאת באיילון הבטיחו גג נפתח מתנה לרוכשים הראשונים.
לקנות פורד דרך דלק מוטורס או היבואנית המקבילה?
צילום: מנהל
פורד פוקוס (צלם: רונן טופלברג)

לפיאסטה הידנית מפרט דומה למדי והיא עולה 72,000 שקלים לעומת 75,000 שקלים אצל דלק. בשני המקרים, הן בפוקוס והן בפיאסטה, למכוניות של איילון אחריות של שנתיים לעומת 3 שנים אצל דלק מוטורס.

האסקייפ משקף כבר הבדלים גדולים יותר מבחינת המפרט הטכני והאבזור לעומת הקוגה האירופאית המקבילה. הוא מצויד במנוע 2.5 ליטר עם 170 כ"ס לעומת ה-1.6 ליטר המוגדש עם 182 כ"ס שיש לקוגה. לאסקייפ האמריקני הנעה קדמית, לעומת הנעה כפולה בקוגה, והוא מגיע עם חישוקי פח (קלים בקוגה), ללא בקרת אקלים (שיש בקוגה), ועוד מספר מערכות מידע מתקדמות יותר שיש בקוגה. גם כשמגיעים למחיר אין ליבואנית המקבילה יתרון על דלק מוטורס, כשהקוגה של דלק, על אף שמוצעת עם הנעה כפולה, מתומחרת ב-1,000 שקלים פחות מאשר האסקייפ: 178,000 שקלים לעומת 179,000 שקלים.
לקנות פורד דרך דלק מוטורס או היבואנית המקבילה?
צילום: מנהל
פורד אקספלורר

פורד אקספלורר הגדול מגיע במפרט טכני דומה לזה של דלק: V6 בנפח 3.5 ליטר, 290 כ"ס והנעה כפולה. איילון משווקת את האקספלורר ב-269,000 שקלים לעומת 280,000 שקלים בדלק וגם מציעה את הרכב עם דלת אחורית חשמלית, שאין בגרסה המקבילה של דלק. אבל מצד שני, הרכב של דלק מוצע ברמת אבזור גבוהה הרבה יותר וכולל את מערכת המי-פורד-טאצ' המתקדמת עם מערך ניווט, מצלמה אחורית, בקרת אקלים, כיוון חשמלי מלא (10 כיוונים) למושב הנהג והנוסע וחימום ואוורור למושבים הקדמיים.

האם האבזור השונה בין הדגמים השונים שמציעות שתי היבואניות מצדיק את הפערים במחיר? על זה יחליט הלקוח.