שר התחבורה (צלם: יואל שורץ)
הפייסבוק ממשיך לשמש את שר התחבורה ישראל כץ כבמה ציבורית למאבקו ביצרנית הרכב פורד. לפני שעות אחדות פרסם השר כי היום זומנו לפגישה 3 בכירים בשגרירות האמריקנית למה שהוא מכנה "שיחת נזיפה והתראה". בסטטוס שמפרסם השר הוא כותב כך: "הבהרתי להם שלא יעלה על הדעת שחברה אמריקנית, במקרה הזה 'פורד', מנסה למנוע תחרות ולהגן על ייבוא רכב באופן בלעדי וכי התנהלות זו אינה מקובלת עלינו. היא נוגדת את החלטת הממשלה ואת תפיסת עולמנו הכלכלית שמושתתת על עקרונות אמריקניים שכוללים תחרות ושוויון."

לדבריו גם חברת פורד זומנה לשימוע. הסיבה: "ניסתה למנוע תחרות והודתה כי זו המדיניות שלה." עוד מציין השר כי למד מספר דברים על התנהלות החברה: "היבואן המקביל הראשון בישראל, איילון מוטורס, נקרא לפגישה עם סוכן המשנה באירופה עמו הוא חתם על ההסכם ושם הוצע לו פיצוי על סך 1,000 יורו כפיצוי על כל רכב שלא ימכור כאן בהנחה. התנהגות זו גובלת בבריונות ואנו לא נאפשר אותה. את זאת הבהרנו היום לגורמים האמריקנים והזהרנו אותם – אם הם אינם מעוניינים להתערב כעת כשחברת 'פורד' מפרה את עקרונות הממשלה, אל להם לפנות אלינו ולהתערב כשנאסור על 'פורד' ייבוא רכבים לישראל." עוד הוא כותב "דרשנו להבהיר באופן חד משמעי שאם האמריקנים לא יתערבו במקרה הזה, אנו נמנע מחברת 'פורד' ולצורך העניין, מכל חברה אמריקנית אחרת שתתנהל כמוה, לייבא מכוניות לישראל."

בנוסף, השר שב וחזר על כך שברפורמה החדשה שהוא מתכנן, תינתן לו הזכות לשלול מיבואנית מסוימת את רשיון היבוא אם ירגיש כי פגיעה בתחרותיות.

אין זו הפעם הראשונה ש'איילון מוטורס', היבואנית המקבילה החדשה, זוכה לתמיכה נרחבת ממשרד התחבורה. זה קרה בהתכתשות הקודמת עם פורד, שגם היא נערכה מעל דפי הפייסבוק וגם בנאום שלו בעת השקת אולם התצוגה החדש של היבואנית. בשני המקרים איים השר על חברת פורד כי אם לא תאפשר ליבואנית החדשה לייבא את דגמי המותג, הוא יאסור את שיווק מרכולתה בישראל.