קרלוס גוהן, עם פלואנס Z.E
"במבט על הלך הרוחות בתעשייה, די ברור שכלי רכב עם סוללות מתחלפות איננו הכיוון". כה אמר קרלוס גוהן (Ghosn), מנכ"ל רנו-ניסאן, בראיון לגוף תקשורת דני בשם אנרג'י וואץ' (Energi Watch). גוהן עומד בראש מי שנחשבת לשותפה הגדולה ביותר של בטר פלייס, רנו, והיחידה שמייצרת עבורה מכוניות חשמליות עם סוללות מתחלפות. גוהן אומר, למעשה, שמכוניות כגון הפלואנס Z.E אינן נמצאות במרכז התוכנית העסקית של רנו-ניסאן. "ייתכן וקהלים מסוימים ימשיכו לדרוש מכוניות עם סוללות מתחלפות, כפי שניסינו לשווק בישראל ובדנמרק, כמו למשל ציי רכב גדולים. אבל זה לא יהיה רוב השוק, ואנחנו מתמקדים בטכנולוגיות טעינה, כמו למשל בניסאן ליף", הוא מוסיף.

על-פי הדיווח, רנו תמשיך לייצר את הפלואנס Z.E עם הסוללות המתחלפות, אך שאר דגמי החברה ישארו עם סוללות קבועות ונטענות כמקובל. מדובר, למעשה, במסמר נוסף בארונה של בטר פלייס, אשר מוקד הפעילות העיקרי שלה מחוץ לישראל הוא דנמרק. באותו דיווח נכתב כי בטר פלייס מכרה שם כ-250 מכוניות בלבד – הרבה פחות מהצפוי – וכ-2,000 מכוניות באופן גלובאלי. זאת בעוד מכוניות חשמליות אחרות מקבוצת רנו-ניסאן מגיעות לנתוני מכירות מרשימים הרבה יותר, כמו הליף עם 50,000 יחידות שנמכרו ברחבי העולם.
כבר שמענו בעבר דברים דומים מרנו. בהשקה של הפלואנס Z.E ב-2011 אמר לנו נציג היצרנית שהיא מאמינה שבקרוב תאפשר הטכנולוגיה יצור מצברים שיספקו טווח הולם ולא יהיה צורך בתחנות החלפה.
קרלוס גוהן:
צילום: מנהל

ובטר פלייס בשלה, לפחות בכל הנוגע לאמונה ולכיוון. בתגובה לדבריו של גוהן מסרה מנהלת התקשורת של בטר פלייס בדנמרק כי "אנחנו (בטר פלייס, ע.ס) ממשיכים לראות בטכנולוגיית החלפת הסוללות את החלופה האמיתית לבנזין ולדיזל. תהליך המעבר הוא ארוך ובטר פלייס היא המובילה בכל הנוגע לתשתית עבור כל סוגי הרכב החשמליים. כרגע רוב הרוכשים פונים לכיוון של סוללות רגילות נטענות, אבל הסוללות המתחלפות הולכות וצוברות מומנטום".

כעת נושאת בטר פלייס את פניה לסין, והיא במגעים עם חברת החשמל הגדולה במדינה (ובעולם, אגב) לקביעת תקן בינלאומי למנגנון החלפת הסוללות. זאת בדרך לפיילוט שינסה לכבוש את ליבם של תושבי סין, שם מתאפיין שוק הרכב בביקוש בלתי נלאה.
אם המהלך יוכתר כהצלחה, ייתכן ונראה שיתופי פעולה עתידיים של בטר פלייס עם יצרניות הרכב הסיניות, שיוכלו להרחיב את היצע הדגמים עם הסוללות המתחלפות.