ניסאן פרנד מי (Friend ME) קונספט
מצעד היצרניות שרוצות נתח מהעוגה הסינית נמשך. גם ניסאן מנצלת את תערוכת שנחאי להצגת קונספט של מכונית משפחתית שתנסה לקלוע לטעמו של פלח מאוד ספציפי באוכלוסייה הסינית. וכשאנחנו אומרים ספציפי, אנחנו מתכוונים לזה. ספציפית, ניסאן מנסה לפנות לרצונותיהם של ילידי שנות ה-80' בסין – הדור הראשון לחוק הילודה המקומי, "אלה שאין להם אחים או אחיות", שנמצאים כעת בשנות ה-20 וה-30 לחייהם. אם שמים לרגע בצד את המוזרות שבדבר, אפשר להתרכז בכך שבסין – המדינה המאוכלסת בעולם – נמנה מספרם של אותו קהל לקוחות ספציפי במיוחד בלא פחות מ-240 מיליון איש (כך ניסאן). כלומר, הרבה יותר מנישה.
 
 
שמה של המכונית הוא פרנד מי (Friend ME, או 'תהיה חבר שלי' בתרגום חופשי). הבחירה (המשונה למדי) בשם נועדה לשים דגש על ערכן של חברויות בעולם של משפחות מצומצמות. בשביל להמשיך ולדבר בשפה שהסינים – אנחנו מניחים – מבינים, מכנה ניסאן את שפת העיצוב 'צ'י מזוקק' (Distilled Da Qi), ככל הנראה על שמה המסורתי של אנרגיית החיים בתרבויות המזרח. התוצאה – חללית למדי עם חזית מרשימה ואחוריים שדורשים מעט יותר מאמצים לעיכול. מכונית הקונספט מתאפיינת בהרבה קימורים, בליטות וזוויות חדות. מוכרחים להודות, שלא היינו מתנגדים לשפת עיצוב שכזו בדגמים עתידיים של ניסאן. אילו רק היו 240 מיליון כמונו.

תא הנוסעים משדר גם הוא תחושה מדע-בדיונית, כאשר הנושא המרכזי בו הוא שוויון. ארבעת המושבים זהים זה לזה, בניגוד ליתרון ליושבים מלפנים כמקובל (או להיפך, אם יש לכם את הכסף). ריבוי המסכים מאפשר לכל הנוסעים לקבל את כל המידע על המכונית, ולא רק לנהג, ובאפשרותם של אלה גם לשלוט על מערכת הבידור והמוזיקה.

ניסאן לא מפרסמת אף נתון טכני על הפרנד מי קונספט – לא מידות, לא הנעות וגם לא כוונות. אך אין ספק שהמאמצים להרשים את קהל היעד המבוקש ניכרים. בין אם העתיד של ניסאן בשוק הרכב הסיני ייראה כך או לא – כל שנותר לנו הוא לפרגן ולקוות שאולי יום אחד גם אנחנו נהיה מושא לחיזור על-ידי יצרניות הרכב.