הדרך אל ומבית-הספר, הינם ממוקדי הסיכון העיקריים בהם ילדים חשופים לסכנות בכביש. על פי נתוני ארגון 'בטרם' כ-54% מהתלמידים מגיעים לבית הספר ברגל כש-12% מהם חוצים את הכביש בצורה שמסכנת את חייהם – לא במעבר החצייה, לא נשמעו להוראות של משמרות הזה"ב או התפרצו לכביש בלי להסתכל לכל הכיוונים. לטענת הרשות, על ידי התקני בטיחות שיגבילו את החצייה שלא במעבר חצייה כמו גם את מהירות כלי הרכב, ניתן יהיה להפחית את מספר תאונות הדרכים בהן מעורבים הולכי רגל ב-40%.

לפני כשנה, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים גיבשה תוכנית לקידומן של תשתיות סלחניות להולכי רגל סביב מוסדות חינוך ומרכזי ציבור. הביצוע יצא לדרך בדצמבר 2012 וכעת מודיעה הרשות כי הפרויקט הגיע לסיומו. ברשות מדגישים כי לא מדובר בחידוש צבע למעברי החצייה, הוספת תמרורים וכו', כפי שנעשה בדרך כלל לקראת פתיחת שנת הלימודים. הפעם מדובר בפרויקט מקיף בהרבה שכלל סלילת 882 פסי האטה, הקמת כ-6,675 מטרים של גדרות הפרדה ולמעלה מ-20 קילומטרים של מעקות הולכה במדרכות ועוד. סה"כ נערכו השיפורים סביב 1,100 מוסדות חינוך בכ-170 רשויות מקומיות כשהעלות נאמדת בכ-12 מיליון שקלים.