בשנים האחרונות הפופולאריות של רכיבה על אופניים בישראל הולכת וגדלה, הן כספורט והן כאמצעי תחבורה. אלא שבדרך כלל רכיבה על אופניים מתנגשת עם תחביב ישראלי אחר – דיבור בטלפון. בחברת קארדו (Cardo), שמתמחה במערכות בלוטות', זיהו את הצורך, והציגו את מערכת התקשורת BK-1 המיועדת לרוכבי אופניים. המערכת מאפשרת דיבור בטלפון, שמיעת מוזיקה (מהטלפון או מנגן MP3) ואף משמשת כמכשיר קשר עם רוכבים אחרים המצוידים במערכת.

עכשיו הציגה החברה עדכון למערכת, עם שיפור באיכות השמע והגדלת מספר הרוכבים איתם אפשר לתקשר לארבעה (וחמישה סך הכל). טווח האינטרקום המוצהר הוא 500 מטר, אולם אנשי היבואנית, חברת ברקום, מספרים כי הצליחו לתקשר גם בטווחים גדולים בהרבה – די והותר לקבוצת רוכבים ממוצעת.

מסיבת העיתונאים, שנערכה בפארק הירקון, כללה גם אפשרות להתנסות קצרה עם המערכת – והמערכת הפגינה איכות בנייה טובה (היא אטומה למים ואבק), כפתורים בולטים המאפשרים תפעול עם כפפות, ועד כמה שאפשר היה להתרשם – צליל נקי מרעשי רוח ואיכות שמיעה טובה, שאפשרה שיחה קולחת בלי בעיה. חשוב לציין כי האוזניות במערכת "מרחפות" – משמע לא צמודות לאוזן – כך שהרוכב לא מנותק מרעשי הסביבה. עניין בטיחותי מהמעלה הראשונה, לדעתנו, ברכיבה על אופניים.

המחיר לא מבוטל – 980 שקלים למערכת בודדת, 1,690 שקלים לאריזה זוגית – אבל למי שמעוניין להישאר בקשר טלפוני עם העולם, או לחוס על גרונו ברכיבה עם חברים, היא מציעה פתרון מעולה – וייחודי, למיטב ידיעתנו.