קורולה vs פוקוס
אתמול סיפרנו לכם על מחקר שקבע כי פורד פוקוס היא המכונית הכי נמכרת בעולם לשנת 2012. בכך, היא הדיחה למעשה את טויוטה קורולה – שנחשבת למחזיקת התואר המסורתית. כעת נראה שטויוטה לא לוקחת בקלות את הפגיעה בכבודה. "טויוטה מכרה 1.16 מיליון קורולות ב-2012", אמר מייק מישלס (Michels), בכיר בשלוחה האמריקנית של טויוטה, לחברת התקשורת בלומברג. "המספרים של חברת המחקר, פולק (Polk), חסרים בכ-300,000 כלים, ופנינו אליהם להבהרות", הוא מוסיף.

להגנתה, אומרת חברת ר.ל פולק (מפרסמת המחקר) שהיא עושה שימוש בנתונים שפורסמו על-ידי החברות, לצד מחקר בשווקים של כ-80 מדינות שונות בעולם. ובכך ממשיכה לה סאגה ארוכת שנים של ויכוחים ומריבות על תואר בעל משמעות מיתוגית.

קיימת בעיתיות מוכרת במספרים. קודם כל, בטויוטה קיים עניין הפרדת הגרסאות השונות לדגמים נבדלים – למשל טויוטה אוריס, שנקראת בכלל מטריקס באמריקה. זאת בעוד שהפוקוס היא מכונית גלובאלית שנושאת את אותו השם, לכל הגרסאות, בכל הארצות. יתרה מזאת, היא אפילו נמכרת בשני דורות שונים בו-זמנית, בעוד הדור הקודם עודנו מיוצר ומשווק במדינות מסוימות. תוסיפו לכך את הקושי שבמעקב אחר המספרים לאחר שהמכוניות מועברות ליבואניות ולסוכנויות השונות במספר עצום של ארצות. כשזה נוגע למשחקי כבוד, כל אחת מהיצרניות נאחזת במידע ובפרסומים שמתאימים לה.

אגב, אנחנו לא בטוחים איך זה גורם לנו להרגיש (או אם), אבל גם ישראל תרמה את שלה למערכה. אצלנו, כידוע, הפוקוס היא המכונית הכי נמכרת לשנת 2012. עד הקורולה הבאה. אולי.