פולקסווגן גולף במעמד הזכייה
הכי קרובה להיות ההאצ'בק המושלמת. קומפקטית אך מרווחת; פרקטית ונוחה; עיצוב עדכני וטכנולוגיה מודרנית; אלו הם רק חלק מהדברים שהיו לחבר השופטים בתחרות מכונית השנה העולמית לומר על פולקסווגן גולף החדשה – שהוכרזה כזוכה לשנת 2013. בכך משלים הדור השביעי לקומפקטית של פולקסווגן 'סוויפ' על שתיים מהתחרויות החשובות של השנה – לאחר שהוכרז כזוכה בפרס מכונית השנה באירופה לשנת 2013 בתערוכת ז'נבה לפני כחודש.עבור פולקסווגן זו זכייה שנייה ברציפות בתחרות ורביעית בחמש השנים האחרונות. ב-2009 היה זה הדור הקודם של הגולף, כשאחריו הפולו הנוכחית ובשנה שעברה הייתה זו האפ!. ב-2011, הייתה זו ניסאן ליף שקטעה לגרמנים את הרצף.
הזוכה בתחרות מכונית השנה העולמית הוכרזה בתערוכת ניו יורק המתקיימת בימים אלו. חבר השופטים כולל 66 עיתונאי רכב מ-23 מדינות.

בדרך לניצחון גברה הגולף על מועמדות סופיות כמו צמד התאומות הספורטיביות לבית טויוטה וסובארו – GT86 ו-BRZ – שזכו להצלחה בקרב עיתונאים רבים (אך רק נתוני המכירות יעידו אם אכן מדובר בהצלחה). עוד ברשימה – האחות החורגת, אודי A3, מאזדה CX-5 שזכתה אצלנו וגם ה-6 החדשה. כזכור, גם הריינג' רובר החדש, מרצדס A קלאס, פיג'ו 208, וולוו V40 והדורות החדשים של פורשה קאיימן והבוקסטר, היו שם.
מכונית השנה העולמית: פולקסווגן גולף
צילום: מנהל

במסגרת התחרות הוענקו גם פרסים בקטגוריות נוספות. צמד הדגמים של פורשה (קאיימן/בוקסטר), שלא זכה בקטגוריה הראשית, זכה בתואר 'מכונית הביצועים העולמית של השנה'. שם הן ניצחו את התאומות של סובארו וטויוטה, את פרארי F12 ברלינטה, אסטון מרטין וואנקוויש ועוד.
בפרס 'המכונית הירוקה של השנה' זכתה טסלה מודל S, הנציגה האמריקנית היחידה בתחרות. בפרס 'עיצוב השנה' זכתה יגואר F-טייפ, הספורטיבית החדשה של היצרנית הבריטית.