פיג'ו 208 T16
ככה מחזירים עטרה ליושנה: פיג'ו הודיעה שתתחרה השנה במרוץ המפורסם פייקס פיק (Pikes Peak) – מסלול מפותל באורך של 20 ק"מ המטפס על הר בגובה 2,800 מטר. לאחר שהכריזה על חזרה למקורות עם ה-GTI החדשה של פיג'ו 208 וגם הציגה גרסת ראלי שתתחרה ב-WRC, משלימה היצרנית הצרפתית את המהלך עם חזרתו של אחד המותגים המפורסמים ביותר שלה – T16 (טורבו, 16 שסתומים). מדובר במותג שצבר פופולריות רבה בסוף שנות ה-80', בתור הזהב של קבוצה B במרוצי הראלי, שנעלמו מאז מעל פני האדמה. אז הייתה זאת ה-205T16 כפולת ההנעה, שזכתה בשתי האליפויות האחרונות בהיסטוריה של הסבב מול כמה מהמכוניות המפורסמות ביותר של אותו עשור.
נוסטלגיה. פיג'ו 205T16 בימי קבוצה B בראלי

לאחר מכן הייתה זו פיג'ו 405 שזכתה לגרסת הראלי העוצמתית, שבהיעדר קבוצה B פנתה למרוץ פייקס פיק, שם היא שברה את שיא המסלול דאז. סרטון שתיעד את האירוע הפך למונומנט בעולם הרכב, ונחשב בעיני רבים (ביניהם עבדכם הנאמן) לפיסת הווידאו הטובה בהיסטוריה של הספורט המוטורי. בקיצור, ל-208 יש נעליים עצומות למלא.

כמו אז, גם הפעם יהיה מאחורי ההגה ב-208 הכוחנית אלוף ראלי מעוטר במיוחד. אז היה זה ארי וואטאנן (Vatanen), והפעם זה יהיה סבסטיאן לואב. פיג'ו קיבלה אישור מיוחד מאחותה לקונצרן, סיטרואן, להשתמש בשירותיו של מי שנחשב לגדול נהגי הראלי, אי-פעם, עם 9 אליפויות WRC רצופות.
אחד הסרטונים הכי טובים שתראו.

נכון לעכשיו, פיג'ו אינה מפרסמת נתונים טכניים על ה-208 הכוחנית, אבל אין מה לצפות לקשר כלשהו בינה לבין המכונית הרגילה, או ל-GTI. סביר כי קשר הדוק יותר ימצא בינה לבין גרסת הראלי. ומי יודע, אולי פיג'ו אף תחליט לייצר כמות מוגבלת של יחידות המיועדות לכביש, ממש כפי שהיה נהוג אז. בינתיים, לנו יש הזדמנות מצוינת להיזכר בתקופה מדהימה של ספורט מוטורי, אולי בדרך לעמוד נוסף בספרי ההיסטוריה.
מרוץ הפייקס פיק יתקיים ב-30 ביוני ויהיה שונה מבעבר, שכן ממש לאחרונה נסלל מסלול החצץ המפורסם באספלט, כך שפרק נוסף בהיסטוריה המוטורית נסגר.