אודי A3 סדאן החדשה
אודי מממשת את ההבטחות ומציגה לראשונה גרסת סדאן סדרתית בעלת 4 דלתות ל-A3 הקומפקטית. זאת לאחר שבתערוכת ז'נבה לפני שנתיים הציגה היצרנית את הרעיון, ובהמשך הצהירה מפורשות על הכוונות להיכנס לסגמנט שנחשב לגדול בעולם. הסדאן מצטרפת לגרסאות 3 הדלתות שכבר נחתה בארץ ולספורטבק (5 דלתות) שהוצגה לפני מספר חודשים. השיווק שלה באירופה ובעולם יתחיל בקיץ, וגם אצלנו היא צפויה להיכנס לתחום הכי חם בשוק עוד השנה (במהלך הרבעון האחרון).
אודי A3 החדשה: עכשיו הסדאן
צילום: מנהל

אודי A3 סדאן זוכה לתוספת של סנטימטר אחד לבסיס הגלגלים ביחס לגרסת הספורטבק, ל-264 ס"מ בסך הכל. אורכה הכולל עומד על 446 ס"מ, שהם 15 ס"מ יותר מהנ"ל. כדי להשלים את האופי המשפחתי היא גם זוכה לתוספת של כסנטימטר לרוחב (180 ס"מ סך הכל), אם כי על-מנת לתרום למראה ספורטיבי ולפרופורציות נאות, היא נמוכה ממנה במקצת עם 142 ס"מ. נפח תא המטען המתקבל תודות לעכוז המוארך עומד על 425 ליטר – 45 ליטרים יותר מבספורטבק. בכך נכנסת ה-A3 לגוב האריות של המשפחתיות הקומפקטיות, על אף מידת אורך נמוכה במקצת בהשוואה לממוצע בקטגוריה.
בכל הנוגע למראה חיצוני, מציגה ה-A3 סדאן את עיצוב צפוי ונאה למדי, תוך שהיא שומרת על אופיה הצעיר של הקומפקטית של אודי.

בתחום יחידות ההנעה ניתן לראות את ההיצע המוכר של ה-A3 הנוכחית. זאת אומרת, מנוע 1.4 ליטר TFSI (טורבו) בגרסת הבסיס, 1.8 ליטר TFSI וכן גרסת דיזל עם מנוע TDI בנפח 2.0 ליטר. צריכת הדלק הממוצעת תעמוד על 21.3 ק"מ לליטר בגרסת ה-1.4 ועל 17.9 ב-1.8. בגרסת הדיזל מצהירה אודי על נתון של 24.4 ק"מ לליטר.
אודי A3 החדשה: עכשיו הסדאן
צילום: מנהל

ללא עיכובים והמתנות, מציגה אודי גם את גרסת ה-S הספורטיבית. ה-S3 סדאן, כמו אחיותיה ההאצ'בקיות, תשווק עם מנוע 2.0 ליטר TFSI שמספק 300 כ"ס ו-38.7 קג"מ, ללא ציון סל"ד (1,800-5,500 סל"ד בספורטבק). הנעת הקוואטרו מקבלת את הכוח מתיבת 6 הילוכים ידנית או מתיבת ה-S-טרוניק האופציונאלית. הביצועים עומדים על 4.9 שניות ל-100 קמ"ש בידנית ו-5.3 ב-S-טרוניק. וכמובן שלצד המראה הכוחני המתבקש, היא גם זוכה לטיפול דינאמי זהה לזה שקיבלו אחיותיה לדגם.