כשנתיים לאחר שוועדת השרים לענייני פנים ושירותים אישרה את התוכנית לשדרוג כביש מספר 1 בין ת"א לירושלים, מתחילות העבודות בשטח. חברת נתיבי ישראל, החלה אתמול (יום א') בעבודות להקמת גשר המוקם בקטע הכביש שבין שער הגיא למחלף שורש. מדובר בגשר אקולוגי מהגדולים מסוגו בישראל, ברוחב של 70 מטרים. יצוין כי הקמת הגשר האקולוגי אינה נדרשת מבחינה תחבורתית, אבל הפעם הפן הסביבתי יצא מהדיון כשידו על העליונה כשתכנון הגשר בוצע בסיוע יועצי נוף, סביבה ואדריכלות.
העבודות בשטח יחלו בשבועיים הקרובים עם פעולות חישוף לצד כביש 1 וזאת מבלי להפריע לתנועה בכביש. כך לדברי משרד התחבורה.

הגשר החדש הוא חלק אחד מתוך פרויקט שהקיפו נאמד ב-2.5 מיליארד שקלים, הכולל הקמת מערכת גשרים, מנהרות ומחלפים, באורך 16 קילומטרים, משער הגיא ועד לירושלים. החלקים הנוספים בפרויקט כוללים בין היתר: הכפלת רוחב הכביש ל-45 מטרים ע"י הוספת נתיב נסיעה לכל כיוון (שלושה נתיבי נסיעה בכל מסלול) ובניית שוליים ומפרדה תקניים; ביטול סיבוב מוצא ומתיחת גשר במקומו; בנייה מחדש של מחלפים חמד והראל; הוספת מחלף נווה אילן; הקמת מנהרת הראל ומיתון שיפועים ועקומות במטרה להגביר את בטיחות הנסיעה ומהירות התכן. לכל אלה כמובן יש להוסיף את הטיפול במערכות תאורה, ניקוז ועבודות שיקום הנוף.