שברולט SS
לא ברור מדוע שברולט בחרה בכינוי SS עבור הגרסאות ההחזקות בהיצע, אחרי הכל, הדגם הראשון הוצג ב-1961 – תקופה לא ארוכה אחרי שהעולם כמעט וקרס לתוך עצמו. בפעם השנייה. מצד שני יש מצב שזו אינה ההיסטוריה האנושית שנשכחה מהר מדי, אלא פשוט שלאמריקני הטיפוסי צמד האותיות לא אומר דבר יותר מאשר ייעודו המקורי: ראשי התיבות לביטוי Super Sport.

הדגם הראשון שזכה לתוספת היה האימפלה ב-1961 כשבנוסף לעדכונים המתבקשים לעיצוב החיצוני ולתא הנוסעים, קיבל שילדה קשיחה יותר, בולמים מאסיביים יותר ובלמים נשכניים יותר. המנוע היה אחד משניים: 348 או 409 אינצ'ים מעוקבים, שזה בלשון מטרית, 5.7 ליטר או 6.7 ליטר בהתאמה.

אחרי משבר הדלק של שנות ה-70 הכינוי מעט ירד מגדולתו. אף אחד לא רצה מכונית שרירים שורפת צמיגים כשאין דלק במיכל. אבל מאז שברולט מדי פעם טובלת את רגליה במים ומעלה את הכינוי מהאוב. לעיתים בדגמים שהעיניים נצרבות נוכח השילוב כמו הקובולט או ה-HHR המוגדשות שהפיקו 260 כ"ס ולעיתים בדגמים שפורטים בדיוק על נימי הנוסטלגיה כמו הקאמארו החדשה.

כעת מודיעה שברולט על השקת דגם שנקרא SS. לא מדובר בגרסה או בדגם קופה כלשהו, אלא בסדאן גדולה המתבססת על פלטפורמת קצרה יותר של שברולט קפריס – זו המשרתת את הולדן קומודור (Commodore) ואת שברולט קאמארו החדשה. בסיס הגלגלים אולי נמתח "רק" על 292 ס"מ לעומת 301 בקפריס, אבל עדיין ה-SS החדשה מציגה מידות נדיבות למדי עם אורך של 497 ס"מ, רוחב של 190 ס"מ וגובה של 149 ס"מ. מבחינת מיצובה היא תתברג בין האימפלה (הנעה קדמית) לקפריס – המכונית הגדולה ביותר בהיצע שברולט, אך הנמכרת רק לכוחות הביטחון בארה"ב.

אז אולי ה-SS אינה בדיוק גרסת שתי דלתות שרירית כמו בעבר, אבל לפחות הפן הכוחני שומר על המורשת עם V8 בשרני. אם נתעלם לרגע מגרסת ה-V8 של הקפריס החדשה (שכאמור נמכרת רק לכוחות הביטחון), אזי בפעם האחרונה ששברולט הציגה מכונית סדאן V8 עם הנעה אחורית, היה בדור הרביעי של הקפריס (1996-1991). וזה לא סתם V8, אלא ה-LS3 שמגיע הישר ממדף החלפים של הקורבט היוצאת: 6.2 ליטר, שני שסתומים לצילינדר, 415 כ"ס ב-5,900 סל"ד ו-57.4 קג"מ ב-4,600 סל"ד. יחד עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 מהירויות, עדר הסוסים מספיק לסחרר את הגלגלים האחוריים ל-97 קמ"ש (60 מייל לשעה) בכ-5 שניות.
SS: שברולט חוזרת למקורות (וידאו)
צילום: מנהל

שברולט אינה חושפת נתוני ביצועים מדויקים או את משקל המכונית ומסתפקת באומרה כי השיגה חלוקת משקל של קרוב ל-50-50 בין הסרנים בין היתר הודות לשימוש באלומיניום במכסה המנוע ודלת תא המטען. היא גם מספרת על מערך מתלים מתכוונים מלפנים (מקפרסון ומוט מייצב) ומאחור (רב חיבורי ומוט מייצב), בלמי ברמבו מאווררים מלפנים (4 בוכנות) ומאחור (בוכנה אחת) וחישוקי 19 אינץ' קלים הנועלים צמיגי 245/40 מלפנים ו-275/35 מאחור. רשימת האבזור כוללת את מערך המולטימדיה החדש של הקונצרן מיי-לינק (MyLink) עם 9 רמקולים של Bose, תצוגה עלית, מערכת סטייה מנתיב, מערכת התרעה על התנגשות לפנים, מערכת לזיהוי עצמים בשטחים מתים ועוד.

שיווקה של שברולט SS יחל ברבעון האחרון של השנה והיא מיועדת להתחרות בקרייזלר SRT8 300 (מנוע ה'מי', V8 המפיק 465 כ"ס) ובפורד טאורוס SHO (שלה V6 כפול מגדשי טורבו, 365 כ"ס). אלינו ה-SS כנראה שלא תגיע.