סובארו אימפרזה החדשה
כבר עתה ברור ששנת 2013 אמורה להיות חשובה ביותר עבור המותג היפני הקטן יחסית, עם חידוש כמעט מלא של כל המבחר המקומי. למעשה זה כבר החל בפורסטר, בו גם נהגנו לא מכבר ושגרסת הטורבו המעניינת שלו צפויה להצטרף להיצע תוך מספר שבועות.
לאחר מכן, כבר בסוף חודש מאי תחזור אלינו האימפרזה עם דגם חדש. מבחינת סובארו זו בשורה חשובה מאין כמוה לתוכנית הצמיחה הגדולה של המותג בשוק המקומי שכן היא נעדרת משפחתית כבר למעלה משנה. ביפנאוטו מתכוונים להתמקד באימפרזה בגרסת ה-1.6 ליטר (115 כ"ס), ולא להביא לארץ את גרסת ה-2.0 ליטר. הכוונה להתחרות עימה באופן אגרסיבי גם בתחום ציי הרכב החשוב ביותר למכירות.
כחודש לאחר מכן, אזור חודש יוני, תנחתנה כאן הלגאסי/B4 והאאוטבק המחודשות. דבר זה ייצור מצב בו כמעט כל ההיצע המקומי הוא חדש לגמרי. למעשה המכונית הוותיקה בהיצע תהיה ה-XV שהושקה לפני פחות משנה.
אימפרזה חדשה: אצלנו במאי
צילום: מנהל
אבל כאן לא מסתכמות התכניות של יפנאוטו עבור השוק המקומי. סובארו ישראל, כמו שסיפרנו לא פעם, עושה מאמצים רבים לפתוח את הערוץ האמריקני מה שיאפשר להרחיב את המבחר ולקבל לעיתים תמחור תחרותי יותר. לפחות כרגע נראה שהמהלך אושר עקרונית על ידי היצרנית ונמצא בשלב הבדיקות הטכניות. כך שייתכן ועוד השנה נראה בישראל כלים מארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות.

בנוסף, סובארו גם שוקדת על פיתוח דגמים היברידיים בסיוע חברת האם – טויוטה. גם אלה אמורים להצטרף להיצע המקומי אבל כנראה שלא לפני סוף 2014-תחילת 2015.