וולוו XC60שם מלא: וולוו XC60
אחים לפלטפורמה: וולוו S80, וולוו S60, וולוו V60, וולוו XC70, וולוו V70, לנד רובר פרילנדר, פורד מונדיאו, פורד S מקס, פורד גלאקסי

כדאי לדעת עליו: וולוו הוסיפה ב-2008 אח חדש למשפחת הפנאי שלה, ה-XC60. כפי שהפך לנורמה בקטגוריה הזו, רכב הפנאי אינו ממש קטן ומבוסס על פלטפורמת מכונית הסאלון של החברה, ה-S80. העיצוב החדשני והנועז יחסית עוזר לו להתבלט בקטגוריית רכבי הפנאי-פרימיום הקומפקטיים, שם הוא ניצב בפני תחרות לא קלה.
עיצוב הפנים ב-XC60 אוורירי ונעים, איכות החומרים טובה מאוד, המרחב לנוסעים ולמטענם גדול ורמת האבזור גבוהה – כולל אופציות רבות בתחום הבטיחות.
היצע המנועים המקורי התרחב ב-2009 ופעם נוספת ב-2010. במקום גרסת T6 זללנית דלק, מוצעת גרסה משופרת של אותו מנוע 3.0 ליטר מוגדש טורבו עם הזרקת דלק ישירה ו-304 כ"ס (לעומת 285 כ"ס). מנוע זה חזק מאוד, עובד נהדר עם תיבת ההילוכים ומציע צריכת דלק זללנית פחות מבעבר. לצידה משווקת גרסת דיזל מחוזקת (2.4 ליטר, 210 כ"ס) חסכונית יותר ורבת מומנט וגרסת כניסה חדשה יחסית – 2.0 ליטר טורבו (205 כ"ס) עם תיבה כפולת מצמדים והנעה קדמית בלבד. זו האחרונה מספקת צריכת דלק סבירה וביצועים טובים, אך התיבה הרובוטית-כפולת המצמדים לא תמיד חלקה בפעולתה (בעיקר בתחילת נסיעה ובפקקים).
כמקובל בסגמנט הפנאי כיום, אין כל כוונה להקנות ל-XC60 יכולת שטח אמיתית – למרות שמערכות בקרת המשיכה האלקטרוניות, מקנות לו עבירות מפתיעה.
נוחות הנסיעה והישיבה מצוינת, אך ההיגוי הקל וחסר הרגש, פוגע במעט ביכולת הדינמית של הרכב. ובכל זאת, ה-XC60 מציע חבילה מצוינת עבור המשפחה ביחס למתחרותיו.

כל מה שטוב: עיצוב, מושבים, נוחות, איכות, מרווח, בטיחות, ביצועים.
כל מה שרע: צריכת דלק, יכולת דינאמית, היגוי.
מה מקבלים: רכב פנאי מעוצב, נאה, בטוח ושימושי.
גרסה נבחרת: דיזל, החסכונית והנכונה יותר לאופיו של הכלי.