צוות טופ גיר
הפרק השלישי של טופ גיר נפתח עם כתבה שהייתה המעניינת ביותר וגם המרגיזה ביותר. לא בגלל מה שנאמר בה, אלא בגלל מה שהיא הציפה אצלי – כעסים על המיסוי בארצנו הקטנטונת. שימו לב: בעוד שטויוטה GT86 בארץ עולה 231,000 שקלים, באנגליה מדובר ב-145,000 שקלים בלבד. אני בטוח שמי מכם שיצא לו לנהוג במכונית, בוודאי חושק בה (הנה אמרתי את זה על טויוטה). אבל אם לא נולדתם להורים הנכונים, כדי לקנות אחת שכזו תצטרכו לחסוך שנים על גבי שנים או להתחתן עם האישה הנכונה.
כמו ג'רמי, גם כשבחנו את ה-GT86 בארץ לא היה מישהו במערכת שלא התלהב מכמה שכיף לנהוג בה, גם אלו מביננו שמעדיפים שהרכב שלהם יהיה יותר קרוב להאמר במאפייניו. אני גם מוכרח לתת מילה לטובה לג'רמי קלרקסון שקבע חד משמעית, בפעם הראשונה, איך הכי נכון לבחור בין טויוטה GT86 לבין סובארו BRZ, אני לא אחשוף את התשובה כדי לא להרוס לכם את החוויה.

בחדשות הפעם היה נחמד ללמוד קצת על מה חושבים על סובארו באנגליה, נחמד גם לראות שגם אם לא קונים טויוטה קורולה, מכונית יכולה להיות השקעה כלכלית טובה.
 אזהרת ספוילר: טופ גיר, עונה 19, פרק 3 / טור אישי
צילום: מנהל
טויוטה GT86 (תומר פדר)

הכתבה הנוספת הייתה תחרות שכמוה ראינו כבר רבות, אבל הפעם היא הלכה יד ביד עם הכתבה הראשונה. תתפלאו אולי לשמוע, אבל אני דווקא מאלו שחושבים שהמס על מכוניות חדשות הוא דווקא מוצדק. הבעיה לדעתי, שהכסף המתקבל מהמיסים הללו לא הולך לשיפור תשתית התחבורה. אם המדינה באמת רוצה שנקנה פחות מכוניות, ונזהם פחות את הסביבה, הפתרון חייב להיות תחבורה ציבורית טובה. כזו שאולי גם תקדם את הפריפריה באותה נשימה. הכתבה האחרונה, כמו הראשונה נגעה בדיוק בשוני בין אנגליה לישראל. עם כל כמה שהרעיון מוכר לנו מתוכניות קודמות, היא חידדה שוב את ההבדל הגדול בין איך שהתחבורה הציבורית בארץ מתנהלת עכשיו לעומת איך היא הייתה יכלה להיות.

אז מה היה לנו שם – ראינו שהתחבורה הציבורית בארץ יכולה להיות הרבה יותר טובה, אם רק ישקיעו בה. ראינו שבשביל שאני אקנה לעצמי את המכונית שאני רוצה, אני חייב, בהיעדר הורים נכונים, להתחתן עם האישה הנכונה. וזה בדיוק הזמן להזכיר את המרואיינת בתוכנית הזאת...