פולקסווגן גולף 2013
צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן, משיקה את הגולף החדשה, הדור השביעי לשושלת המצליחה שנחשף בתערוכת פריז לפני כחצי שנה. מדובר כמובן באחד הדגמים החשובים ביותר עבור היבואנית המקומית. כמו בעבר, ימשיך ההיצע להתבסס על גרסאות ה-1.2 וה-1.4 ליטר עם 105 ו-122 כ"ס. עם זאת, למרות ההספקים הדומים, בפולקסווגן טוענים שמדובר במנועים חדשים שהינם קלים יותר לטובת החיסכון. לטובת החיסכון תצויד הגולף החדשה גם במערכת העצור והתנע בכל הגרסאות. שני המנועים ישודכו לתיבת ה-DSG שלה 7 הילוכים. בזכות הירידה במשקל שופרו ביצועי שתי הגרסאות כאשר גרסת ה-1.2 ליטר תגיע ל- 192 קמ"ש מירביים ותזנק ל-100 קמ"ש ב-10.2 שניות ואילו אחותה החזקה תרשום 203 קמ"ש ו-9.3 שניות. טכנולוגיית ה-BlueMotion החסכונית מציבה את המכוניות בקבוצה 3 של הדירוג הירוק.

גרסת ה-1.2 תגיע עם מתלה אחורי פשוט מבעבר - קורת מתח, בניגוד למתלה רב-חיבורי בגרסת ה-1.4 ליטר.
כמו כן תוצע המכונית בשתי רמות גימור, כאשר גרסת הבסיס תוצע ברמת טרנד-ליין ללא חישוקים קלים, אך עם בקרת אקלים מפוצלת, מערכת שמע מקורית עם צג מגע (אך ללא שליטה מההגה) ובלם יד חשמלי. בגרסה החזקה יותר תוצע גם מערכת מולטימדיה משודרגת שתכלול בלוטות', מסך גדול יותר ושליטה מההגה, כמו גם בקרת שיוט. בכל רמות האבזור תהיינה 7 כריות אוויר.
הדור השביעי של פולקסווגן גולף יוצא לדרך בישראל
צילום: מנהל

גרסת ה-1.2 תשמור על המחיר הרשמי של הדגם היוצא, כלומר 130,000 שקלים. גרסת ה-1.4 ליטר החזקה יותר התייקרה מעט ותעלה 146,000 שקלים (עלייה של כ-5,000 שקלים).
לפי הערכות היבואנית עומד צפי המכירות על כ-7,500 מכוניות השנה.

פולקסווגן גולף החלה את דרכה בשנת 1974 ועשתה מאז דרך ארוכה שביססה אותה כאחת המכוניות הקומפקטיות הפופולריות והחשובות בתעשייה. עושה רושם שהדור השביעי, עליו נהגנו בהשקה לפני מספר חודשים, מצליח לעשות קפיצת מדרגה נוספת על אף המראה הדומה. מבחן דרכים מלא בקרוב.