טויוטה פריוס פלוס
רן דנאי מנכ"ל טויוטה ישראל מצפה שעד שנת 2015 יצמח שוק הרכב הישראלי לאזור ה-225,000 מכירות לשנה. "אנחנו רואים בכל עשור קפיצה של 30% במכירות. כעת אנחנו בעשור של איזור ה-210,000 מכירות" הוא מסביר ומצפה שהשנה תיסגר סביב אזור ה-205,000 מכירות.

כלי הרכב הנמכרים ביותר ב-2012 (חלק א')
כלי הרכב הנמכרים ביותר ב-2012 (חלק ב')

אבל להערכת דנאי, יחד עם היציבות שתשמר בשוק הישראלי השנה, מכירות טויוטה ישראל יגדלו. "ב-2011 הגענו לשפל של 8.7% בנתח שוק אבל ב-2012, כשהשוק ירד בכ-9%, צמחנו הן בכמויות, עם קצת יותר מ-20,000 מכוניות, והן בנתח השוק ל- 9.3%".
איפה הושג הגידול? "המטרה שלנו הייתה להתחזק בפלחים מתחזקים. בתחילת השנה ראינו שקטנות מתחזקות ואנחנו היינו בלי שחקן בפלח. ב-2011 מכרנו כ-200 מכוניות מדגם יאריס ואמרנו שלא נוכל להישאר במצב כזה בפלח שמוכר 65,000 כלים. ב-2012 הגדלנו את המכירות בו ל-4,300 מכוניות יאריס ואייגו כאשר השנה שמנו יעד להגיע ל-5,000 (הגדילה תגיע ביאריס א.ש.)".
צילום: מנהל
ספייס ורסו
"פעילות נוספת שנרצה לחזק היא בתחום הכלאיים שהינו היום הלב של טויוטה. היעד הוא לעבור את ה-3,800 מכירות בשנה (לעומת 2,300 השנה) שיהוו קרוב ל-20% ממכירות טויוטה בישראל". מהיכן יגיע הגידול, בטויוטה מצפים שגרסאות הכלאיים החדשות של היאריס והאוריס יעלו השנה לקצב של 1,000 מכוניות כל אחת. בנוסף הם מתכננים לבואה של הקאמרי היבריד החדשה ומציינים כי לאחר התלבטות ארוכה ולא קלה הם החליטו לחזק את ההיצע ההיברידי גם בפריוס פלוס – גרסת המיניוואן שבעה מקומות לרכב המוכר. להערכתם הפריוס פלוס והקאמרי ההיברידית ימכרו בקצב של 250 כל אחת. הפריוס תשמור על כמות של 1,350 מכוניות לשנה כשגרסת הפלאג-אין שתצא לדרך ממש בשבועות הקרובים, צפויה להוסיף כמה עשרות בודדות למניין. בטויוטה ישראל מדברים על השקה שקטה וכמויות צנועות ביותר בתחילת הדרך (כ-25 מכוניות בשנה). "צריך ללמוד את השוק ואת כל נושא התשתית וללמד את הלקוח איך להתייחס לכך". מסביר דרור גורלניק מנהל השיווק של טויוטה ישראל "המחיר גבוה והשוק צריך להכיר ולהתכונן".

מעניין לציין שמכירות האוריס החדשה אמורות לעלות משמעותית מ-1,500 ל-2,200 ב-2013. עיקר הגידול אמור להגיע מתחום הכלאיים, אבל הסך הכל יעלה אותה מהמקום השישי למקום השלישי בטבלת המכירות של הקומפקטיות בארץ (אחרי יונדאי i30 ופורד פוקוס).

אז מה צפוי מטויוטה ישראל בשנת 2013
בשבועות הקרובים יחל שיווקה של הפריוס פלאג-אין. במרץ כבר ינחת בארץ הראב4 החדש – דור רביעי לכלי הפנאי הרך של טויוטה והפריוס פלוס – גרסת המיניוואן שבעה מקומות לרכב המוכר. בנוסף, באותה התקופה אמור להתחדש גם שיווק הספייס ורסו הקטן שיבואו הופסק בגלל בעיית מחיר (שנבעה משער היין הגבוה).
חודש אחרי כן, ביוני, צפויה השקת הקאמרי שתחנוך את הערוץ האמריקני של טויוטה עם גרסה רגילה והיברידית. ייתכן שעד סוף השנה יצטרפו אליה גם ההיילנדר (פנאי שבעה מקומות) או הסיינה (מיניוואן גדול). גם האוריס סטיישן ההברידית עשויה להצטרף אלינו בסוף השנה אבל עדיין אין החלטה סופית.
וגם קורולה חדשה
אבל החדשה החשובה ביותר מבחינת מכירות תתייצב אצלנו ברבעון האחרון של השנה ומדובר כמובן בקורולה החדשה. המכונית הנמכרת ביותר בהיצע של היבואנית טרם נחשפה, אבל כבר כעת ברור שהיא תגיע אלינו מטורקיה עם חטיבת כוח דומה לזו שבאוריס. כלומר: מנוע 1.6 ליטר שמפיק 132 כ"ס (לעומת 124 כ"ס בדגם היוצא) ותיבה אוטומטית רציפה (לעומת ארבעה הילוכים בעבר).
צילום: מנהל
טויוטה קורולה פיוריה (Furia) קונספט
באופן מעניין הקורולה תוצע בעולם בכמה גרסאות עם שינויים מהותיים במראה עבור שווקים שונים. הפעם דגם הליבה של טויוטה לא ייוצר ביפן אלא ב-13 מפעלים שונים ברחבי העולם.