קאדילק ATS
קאדילק ATS, המשפחתית היוקרתית ששמה את הגרמניות על הכוונת, היא הזוכה הגדולה בתחרות מכונית השנה בצפון אמריקה. את הבחירה עשה פאנל של 49 שופטים מעולם עיתונאות הרכב בארצות הברית ובקנדה, וההכרזה התקיימה כמדי שנה בתערוכת דטרויט, שנקראת גם תערוכת הרכב הבינלאומית של צפון אמריקה (NAIAS). בשביל להיות מועמדת, המכונית צריכה להיות חדשה לחלוטין או לאחר עדכון מקיף.

עם 207 נקודות, עקפה ה-ATS את הונדה אקורד החדשה (159 נקודות) ואת פורד פיוז'ן (124) – שתיקרא אצלנו מונדיאו, כמובן. כיאה לאמריקנים, יש גם תחרות לטנדרים ורכבי פנאי, כאשר גם שם זוכה תעשיית הרכב המקומית להצלחה והתואר הלך לדודג' ראם. עם 261 נקודות, הוא עקף את מאזדה CX-5 (עם 142 נקודות) שזכה אצלנו בתואר אוטו השנה 2013 ממש לאחרונה, ואת פורד C-מקס (87 נקודות). זאת הזכייה השנייה של הראם, כאשר הפעם הראשונה הייתה אי-שם ב-1994.
בשנה שעברה זכתה יונדאי אלנטרה – הגרסה הצפון אמריקנית של ה-i35, כאשר רכב הפנאי הזוכה היה ריינג' רובר אווק. מתוך 20 שנות תחרות (באופן לא רציף, לפחות בתחילת הדרך), זהו ניצחון ראשון אי-פעם לקאדילק בתחרות, וחמישי סך הכל לקונצרן ג'נרל מוטורס. זוהי הפעם ה-11 שבה זוכה יצרנית מקומית בתואר, כאשר בתחום הטנדרים והפנאי מדובר בפעם ה-13 במספר.

קאדילק הציגה את ה-ATS בשנה שעברה והצהירה על כוונותיה לנגוס בנתח משוק הנשלט על-ידי מכוניות גרמניות – ב.מ.וו סדרה 3, אודי A4 ומרצדס C קלאס. בחודש שעבר היא נחתה גם בישראל כשהיא מצוידת במנוע 2.0 ליטר מוגדש המספק 272 כ"ס ובתג מחיר התחלתי של 265,000 שקלים.