טויוטה קורולה פיוריה (Furia) בתערוכת דטרויט
בחודש שעבר עוד היינו צריכים לנחש שהפיוריה (Furia) – מכונית הקונספט שטויוטה רמזה על חשיפתה בחודש שעבר – היא הקורולה הבאה. כעת, משנפתחה תערוכת דטרויט, היא מוצגת במלואה וגם עונה לנו על השאלה בעזרת השם המלא שלה – טויוטה קורולה פיוריה. אבל לפני שאתם שמים מודעת מכירה על המכונית שלכם כדאי שתדעו – זאת לא טויוטה קורולה הבאה. למעשה, הפיוריה היא קונספט עיצובי שרק מרמז, בכבדות, על הקורולה הבאה.

למרות שלטויוטה כבר יש קו עיצובי עדכני שהולך ומוטמע בכל דגמיה (שלא כולם אוהבים), היא כנראה מבינה שהמכונית המשפחתית שלה – מהחשובות בתעשייה ומלכת מכירות כלל-עולמית – מתאימה במיוחד להצגת פילוסופיית עיצוב חדשה.
הפיוריה (מלשון זעם או פעולה בתשוקה) היא קדימון למראה שיציג הדור הבא של הקורולה, עם הכיוון החדש של טויוטה בתחום המכוניות המשפחתיות – שאנחנו לא היינו מתנגדים אם יזלוג גם לשאר הדגמים.

טויוטה
מכנה את שפת העיצוב בתואר 'דינאמיות אייקונית' (Iconic Dynamism) והיא מדגישה שימוש באלמנטים פשוטים שנועדו לפנות לקהל צעיר יותר, כמו קיצוץ בסרחי עודף המקנה מראה חד יותר ואתלטי. פנסי ה-LED זוכים לעיצוב רענן וחד יותר המזכיר את הקו הדגמים הנוכחי של היצרנית בחלק הקדמי, כאשר בחלק האחורי מדובר כבר בחידוש, אם כי ניתן לראות כאן השראה מדגמים של יצרניות אחרות, כמו מאזדה 6 למשל.
המעצבים יצרו קשתות רחבות לגלגלים שמשרים תחושה ספורטיבית, לצד שימוש בשני צבעים (כתום ושחור) בשביל להדגיש את החצאיות, את הפגוש הקדמי האגרסיבי ואת האחורי עם דפיוזר מסיבי פחמן. לכף נוספים חישוקים בקוטר 19 אינץ'. בניחוש מושכל וממש-לא-פרוע נוכל להסיק שאלו הם האלמנטים שלא ימשיכו איתנו הלאה לכשתוצג הקורולה הבאה.
העתיד של טויוטה קורולה: הפיוריה (וידאו)
צילום: מנהל

המידות של מכונית הקונספט, שכן עשויות לרמז על הכיוון של הדור הבא של טויוטה קורולה, עומדות על 462 ס"מ לאורך, שהם 7.5 ס"מ יותר מהדור הנוכחי, עם בסיס גלגלים של 270 ס"מ לעומת 260 כעת. רוחבה 180.5 ס"מ, שהם תוספת של 3.5 ס"מ, וגובהה 142.5 ס"מ הנמוכים יותר ב-4.5 ס"מ מהקורולה.

ומה לגבי הדבר האמיתי? באופן מובן, טויוטה לא ממהרת להסגיר מידע על מה צופן העתיד. הדור הנוכחי, עשירי במספר, של המשפחתית הפופולרית נמצא איתנו כבר כ-7 שנים ומראה סימני זקנה ביחס למתחרות בעלות העיצובים העדכניים. לפי דיווחים שונים, הדור הבא צפוי להיחשף עוד השנה – אך כרגע עוד לא ניתן לקבוע איפה ומתי.