מרצדס CLA
קשה לנו להגיד שלא ראינו את זה בא – הרי מרצדס כבר הציגה קונספט בשם קונספט סטייל קופה שרמז בכבדות על הדגם החדש וגם הכריזה על כוונותיה בנושא, יש תמונות ריגול ואנחנו אפילו כבר יודעים שהיא תגיע אלינו. כעת היא נחשפת באופן רשמי ומלא (כמעט) בתערוכת דטרויט שנפתחה אמש.

אז מי את, מרצדס CLA?
ה-CLA היא מכונית משפחתית במרכב קופה עם 4 דלתות – בדומה לאחות הגדולה שזכתה להצלחה מסחררת – מרצדס CLS. היא מבוססת על מרצדס A קלאס החדשה, שהוצגה השנה וכבר הספיקה לעשות עלייה, ולמרות שמידותיה עדיין לא פורסמו, אנחנו יודעים לומר שהיא צפויה להיות מעט גדולה יותר מה-A ואף נושקת למידותיה של ה-C קלאס.
תא הנוסעים זכה לעיצוב סולידי יותר לעומת מכונית הקונספט שהוצגה בשנה שעברה – והאמת היא שזה לטובה, כשמרצדס נפטרת מהמראה שהזכיר נעל ספורט. כנדרש מכך, היא זוכה לתצורת ישיבה סטנדרטית יותר של 2+1 מאחור (תצורה אותה ניתן גם לכנות כ"שני נוסעים ושלישי לא נוח").

מבחוץ, ממשיכה מרצדס בקו העיצובי של ה-A קלאס, שנשאר נאמן לפילוסופיה הסולידית של היצרנית הגרמנית. אבל אין ספק שה-CLA מציגה עיצוב קצת פחות שגרתי, כצפוי מאחותה הקטנה של ה-CLS הנאה (ויש שיאמרו יותר מנאה). אין ספק שיש לה נוכחות, עם חזית המזכירה את זו של ה-A קלאס עם זוויות חדות וקשוחות יותר. מרצדס ללא ספק מרוצה מהתוצאה, כשהיא מכנה את העיצוב מרדני. העיצוב הזורם תורם גם למבנה אווירודינאמי עם מקדם גרר נמוך במיוחד – 0.22Cd.

בשלב הראשון תשווק ה-CLA עם היצע של 5 יחידות ההנעה המוצעות גם ב-A קלאס. זה יתחיל ב-CLA180 שתגיע עם מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר ומגדש טורבו שמספק 122-156 כ"ס, כולל גרסת BlueEfficiency חסכונית. מעליהן נמצאת ה-CLA250 עם מנוע 2.0 ליטר מוגדש המספק 211 כ"ס, משודך לתיבת 7 ההילוכים של מרצדס ומניב תאוצה ל-100 קמ"ש ב-6.7 שניות ומהירות מירבית של 240 קמ"ש. ויש גם גרסת דיזל, CLA220 CDI, עם מנוע 2.2 ליטר המספק 170 כ"ס.
סגמנט נולד: מרצדס  CLA (וידאו)
צילום: מנהל

ומה את אומרת?
למעשה, מרצדס ממציאה עם ה-CLA סגמנט חדש. היא מצפה שזה יעבוד לה כפי שזה עבד עם ה-CLS, שגרמה למתחרות הגדולות לייצר לה מקבילות. עם מחירים הנעים בין 29,000 ל-39,000 יורו בגרמניה היא מתמקמת בדיוק בין ה-A קלאס ל-C קלאס, ויש סיכוי לא קטן שהיא תעשה צרות למשפחתיות יוקרתיות כמו אודי A4, ב.מ.וו סדרה 3 וכמובן גם לאחות מבית – ה-C קלאס.

שיווקה של המכונית בחו"ל החל כעת עם הצגתה לעולם, כאשר המשלוח הראשון צפוי לצאת לדרך בחודש אפריל. בארץ הקודש אנו צפויים לראותה קצת יותר מאוחר, אך עוד לפני שהשנה תסתיים.