מרצדס E63 AMG חדשה
כוח להמונים, או המון כוח לאחדים. מרצדס מציגה היום (ה') את ה-E63 AMG החדשה, שמגיעה בעקבות מתיחת הפנים שעברה מכונית הסאלון לאחרונה. ויחד איתה היא מציגה גם מהדורה אקסטרה-חזקה, עבור חומדי הסוסים – במובן המוטורי כמובן – שתוצע גם ב-CLS63 שזוכה לעדכון מכאני דומה לזה של ה-E קלאס. כי מי שקונה E63 AMG עושה זאת כי הוא רוצה E63 AMG, והחבר'ה במרצדס יודעים שעם פחות כ"ס מאשר אצל האויבת המושבעת (ב.מ.וו M5), רוב הלקוחות ישמחו לשלם עוד כמה שקלים בשביל להוביל במרוץ לאורווה – אפילו בהשוואה ל-RS6 החדשה שהוצגה לאחרונה (בינתיים כסטיישן בלבד).

בלב החיה פועם אותו מנוע V8 בנפח 5.5 ליטר שבגרסתו העדכנית מספק 557 כ"ס (כפי שהיה בגרסת ה-Performance ב-E קלאס הקודמת) המהווים תוספת של 22 סוסים ביחס לדור הקודם, אבל 3 סוסים פחות מאשר ב-M5. נתון המומנט עומד על 73.4 קג"מ ב-1,750-5,250 סל"ד. זה אומר שמגיעים ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות בגרסת ההנעה האחורית הקיימת רק בסדאן, ב-3.7 שניות כשעסקינן בגרסת ההנעה הכפולה בתצורת הסדאן או 3.8 שניות במרכב הסטיישן (אסטייט) המוצע רק ב-4X4. המהירות המירבית מוגבלת ל-250 קמ"ש בכת התצורת. צריכת הדלק, למי שחייב לדעת, עומדת על 10.2 ק"מ לליטר עם הנעה אחורית ו-9.7 עם הנעה כפולה. פליטת המזהמים – 230 ו-242 גרם של פחמן דו-חמצני לקילומטר בהתאמה (246 בסטיישן).
כוח להמונים: מרצדס E63 ו-CLS63 מתעדכנות
צילום: מנהל

הספיק לכם? ברור שלא. וכאן מגיעה מהדורת ה-S, או S-Model בשמה המלא, לעזרה. זוהי הגרסה החזקה, או העוד-יותר-חזקה של ה-E63. כאמור, תמורת כמה שקלים נוספים (מרצדס לא מציינת כמה) תקבלו את הגרסה בעלת ההספק הגבוה ממש – 585 כ"ס – יותר מה-M5 ומה-RS6 אוואנט (571 כ"ס). תצרפו לכך נתון מומנט שהולם את המוניטין של AMG – עם 81.5 קג"מ ב-1,750-5,000 סל"ד ותקבלו שיפור בביצועים – 3.6 שניות ל-100 קמ"ש (3.7 בסטיישן). אמנם זהו שיפור קל, אבל תקבלו כאן גם נעילת דיפרנציאל, מתלים ספורטיביים עדיפים ושאר שדרוגים שמשפרים את הדינאמיות של המכונית יחד עם ההנעה הכפולה הזמינה גם במהדורה ה"רגילה". צריכת הדלק ופליטת המזהמים נותרו זהים לגרסת ההנעה הכפולה של המהדורה הרגילה.

מבחוץ זוכה גרסת ה-AMG של ה-E-קלאס מתוחת-הפנים לטיפול המסורתי הכולל פגושים קדמי ואחורי אגרסיביים, דיפיוזרים, רביעיית אגזוזים, גימורי עור וסיבי פחמן וכמובן שלל תגי V8 ו-AMG. החישוקים מגיעים עם קוטר של 18 אינץ' בגרסאות הרגילות ו-19 אינץ' ב-S. תקראו לנו מפונקים, אבל לנו נדמה שאפשר היה קצת יותר. קצרה יריעת הפרסום של מרצדס מלהכיל, אבל אנחנו סמוכים ובטוחים שרשימת התוספות תכלול גם סעיף או שניים שידאגו לתחום הזה, לצד אינספור תחומים אחרים, כיאה ליצרנית.
כוח להמונים: מרצדס E63 ו-CLS63 מתעדכנות
צילום: מנהל

באותה נשימה זוכה גם גרסת ה-AMG של מרצדס CLS לעדכון ברוח ה-E63. זה אומר שה-CLS63 AMG – קופה (4 דלתות) ושוטינג ברייק – זוכה גם היא למנוע המעודכן עם ההספק החדש (557 כ"ס), לצד גרסאות ההנעה הכפולה וכמובן מהדורת ה-S עטירת הכוח.
מרצדס לא מפרסמת מחירים כאמור, אבל בהנחה שההבדל בין ה-E63 ל-CLS63 עומד על עשרות אלפים בודדים, ובהנחה שכסף לא מהווה בעיה עבור קהל היעד, נראה לנו שהיינו הולכים על ה-CLS היפה משמעותית, ושהילד השלישי יתמודד. למרות שלא היינו מתנגדים למנוע הזה בכל גוף של מכונית.