העלאת המהירות המותרת במספר כבישים, כפי שהודיע משרד התחבורה, יוצאת לדרך בשבוע הבא. החל מיום שלישי תעלה המהירות המירבית המותרת מ-100 קמ"ש ל-110 קמ"ש במספר כבישים עקרים: כביש 1 בקטע שבין מחלף גנות לשער הגיא, כביש החוף בקטע שבין קיסריה לעתלית (ובהמשך עד לחיפה), וכביש 471 (מכבית). גם הפעם מציין משרד התחבורה כי אמנם המהירות תעלה ל-110 קמ"ש, אבל בפועל המהירות בכביש תהיה 120 קמ"ש היות והאכיפה תתבצע החל מחריגה של 10% מהמהירות המותרת.
בנוסף, מזכיר המשרד כי בכביש 5, בקטע שבין הכפר הירוק למחלף ראש העין, תעלה המהירות המותרת מ-90 ל-100 קמ"ש, וכי בהמשך צפויה המהירות המירבית בכביש 6 לעלות ל-120 קמ"ש, או 130 קמ"ש בפועל. הכנסת השינוי בכביש 6 לפועל מותנית בהערות משרד המשפטים לתיקון התקנה המאפשרת זאת.

החלטת משרד התחבורה, כך הסביר השר ישראל כץ, נובעת מהעובדה שבכבישים בהם הועלתה המהירות בעבר, לא חלה הרעה בבטיחות. המהירות המותרת בכבישים, כך השר כץ, היא פונקציה של תנאי הכביש, ולפיכך יש לקבוע את המהירות, גם במטרה למנוע קנסות מיותרים לנהגים.
מיד לאחר הודעתו הראשונית של משרד התחבורה, נשמעה ביקורת על המהלך מצד מנכ"ל עמותת 'אור ירוק', שמואל אבואב, בטענה שתנאי הדרך אינם מאפשרים זאת. כמו כן טען אבואב שמדובר במהלך שרירותי. במסיבת עיתונאים שהתקיימה השבוע, הגיב השר כץ לדברים אלה ואמר שההחלטה אינה שרירותית והיא מלווה במחקר מקצועי.