אלפא רומיאו 159
אלפא רומיאו ישראל, בדיוק כמו מקבילותיה בעולם, תמשיך לסבול מתקופת המעבר ה"קפואה" ותמשיך גם ב-2013 להתבסס על שני דגמים עיקריים בלבד: מיטו וג'ולייטה. ייצור אלפא 159 הסתיים כבר לפני יותר משנה ולפחות כרגע נראה שהמחליפה תוצג רק ב-2014 ועלולה להגיע לשיווק רק ב-2015.

זה אומר שאלפא ישראל תצטרך לעבור עוד שנה ללא משפחתית גדולה, ולחיות עם מגוון שמורכב מסופרמיני ומשפחתית קומפקטית. המכונית הבאה של אלפא שצפויה להעלות ארצה היא ה-4C הספורטיבית שאינה צפויה להימכר במספרים גדולים. בנוסף, כפי שזה נראה כרגע, סביר יותר להניח שהיא לא תגיע בשנה הקרובה אלא רק ב-2014. זהו בהחלט לא מצב נורמלי למותג יוקרה שרוצה להתחרות בסמלים הגרמניים הנוצצים וזה בולט עוד יותר על רקע התסיסה בתחום היוקרה המקומי בחודשים האחרונים.

המצב באלפא ישראל אינו שונה מאשר באירופה. אלפא תייצר השנה פחות מ-100,000 מכוניות ותרשם את השנה הגרועה ביותר שלה מאז 1969. עצירת התנופה שהייתה לאלפא בעבר נובעת כמובן מעיכוב חידוש ליין הדגמים ותוכניות הפיתוח של קונצרן פיאט. עיכובים אלה נבעו מבליעת קרייזלר ואיחוד תוכניות הפיתוח עם הענקית האמריקנית.
נכון שסוף כל אותו מהלך אנחנו צפויים לראות את אלפא עם מבחר מוגדל שיכלול סוף-סוף גם מכונית גדולה מה-159 (שאולי תגיע לפני יורשת ה-159), כלי פנאי ואפילו יורשת לספיידר על בסיס מאזדה MX5, ואולם עד שכל אלה יגיעו צפויה אלפא לתקופה לא קלה.