מהירות הנסיעה בכביש 6 תעלה ל-120 קמ"ש. כך מודיע היום (ג') שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ. אלא שבהודעה לעיתונות מטעם משרד התחבורה, מציין המשרד כי בפועל המהירות בכביש תהיה 130 קמ"ש היות ואכיפת המהירות בכביש, כמו בשאר הכבישים בארץ, היא החל מחריגה של 10% מהמהירות המותרת.

על פי תקנות התעבורה ניתן כיום לנסוע בדרך מהירה במהירות של עד 110 קמ"ש ובדרך שאינה עירונית ואינה מהירה עד 100 קמ"ש. העלאת המהירות המרבית המותרת בכביש חוצה ישראל ל-120 קמ"ש מצריכה את תיקון התקנה על ידי שר התחבורה ואישורה בוועדת הכלכלה של הכנסת.

במקביל מודיע המשרד על העלאת מהירות הנסיעה ל-110 קמ"ש (בפועל ל-120 קמ"ש, כך מציין משרד התחבורה) בכבישים נוספים, כגון: כביש 1 (ת"א ירושלים), בכל הקטעים שבין מחלף גנות למחלף שער הגיא. בכביש 2 (כביש החוף) בקטע שבין קיסריה לחיפה (בשני שלבים: ראשון בין קיסריה לעתלית ושני עד חיפה לאחר ביצוע ההתאמות הנדרשות בכביש). כביש 471 (כביש מכבית) בקטע שבין מחלף בר אילן למחלף נחשונים. בנוסף מציע השר להעלות את המהירות מ-90 קמ"ש ל-100 קמ"ש בכביש 5 בקטע שבין מחלף הכפר הירוק למחלף ראש העין.
העלאת המהירות בכבישים אלה אינה דורשת תיקון תקנות כך שכבר בימים הקרובים תחל חברת נתיבי ישראל (לשעבר מע"צ) בהצבתם של התמרורים החדשים. אגב, משרד התחבורה מתכננן בהמשך להעלות את מהירות הנסיעה מ-100 קמ"ש ל-110 קמ"ש בשני כבישים נוספים (וזאת עם שינויי התקנה של דרך מהירה): בכביש 40 (עוקף באר שבע) מצומת גורל לצומת אוהלים, ובכביש 77 מרמת ישי לצומת המוביל.

מדוע החליט משרד התחבורה על העלאת המהירות?
לטענת המשרד, ההחלטה על העלאת המהירות התקבלה לאחר שהתברר כי בכל אותם כבישים שבהם עלתה מהירות הנסיעה ל-100 או ל-110 קמ"ש לפני כשנתיים, לא נרשמה השפעה שלילית ולא חלה הרעה בבטיחותם של הנהגים בכבישים. עוד מוסיף ומציין המשרד כי בחלק מהכבישים שבהם עלתה מהירות הנסיעה, נרשמה ירידה במספר תאונות הדרכים.
אבל אולי המשפט המעניין ביותר בהודעה לעיתונות של משרד התחבורה הוא ציטוט של השר העומד בראש המשרד: "הנחתי את אנשי משרדי להתאים את מהירויות הנסיעה בכל כביש חדש שנסלל, בהתאם לתנאי הכביש, זאת, גם במטרה למנוע קנסות מיותרים מנהגים."
מעניין שהשר מדבר על "קנסות מיותרים" כשביד השנייה הוא מודיע על הרחבת מערך האכיפה הדיגיטלי והמשך פרישת מצלמות המהירות ('פרויקט א3'). כבר כיום פזורים כ-35 מצלמות רמזור המתעדות גם עבירות מהירות ועוד למעלה מ-10 מצלמות מהירות כשהיעד הוא רשת ארצית של 300 מצלמות.