קורוס GQ3טפטפת המידע ממשיכה והזרם מתחיל להתגבר. קורוס, היצרנית הסינית החדשה פרי שיתוף הפעולה בין החברה לישראל לצ'רי הסינית, חושפת לראשונה את הדגם הראשון שלה – קורוס GQ3. לפי שיטת מתן השמות של החברה, כך היא מסבירה, לפנינו סדאן (כשהאות G מייצגת את המשפחה), של חברת קורוס (Q) מסגמנט C, או 3. המשמעות – למי שזה לא היה ברור עד עכשיו – המכונית הראשונה של היצרנית הצעירה היא משפחתית קומפקטית, שתנסה את מזלה באחת הקטגוריות הפופולאריות ורוויות בעולם. היא תוכננה, כאמור, לקלוע לתאמם של הסינים ולעמוד בסטנדרטים של האירופאים, וכך מקווה קורוס שהיא תצליח בשני העולמות.

אנחנו מתחילים להתרגל לאין-מידע לו אנחנו זוכים מפרסומי החברה. זה כמובן נחשף בשלבים, חתיכה אחרי חתיכה, עד להצגת הפאזל המלא – במקרה הזה בתערוכת ז'נבה שתתקיים בחודש מרץ. עיקר המידע, נכון לעכשיו, הוא בתמונות שלפניכם. העיצוב המדובר, עבורו שכרה קורוס את שירותיהם של מספר שמות מוכרים בתעשייה ובראשם ראש מחלקת העיצוב לשעבר במיני, נחשף כאן במלוא הדרו. התוצאה סולידית למדי, לפחות מבחוץ. ה-GQ3 לא תמשוך הרבה מבטים בכביש. מבפנים המצב קצת שונה – על אף סולידיות מעט ריבועית, העיצוב לבדו דווקא כן משרה אווירה יוקרתית.
תכירו: קורוס GQ3 – משפחתית סינית-ישראלית
צילום: מנהל

אנחנו כן יכולים לומר לכם שקורוס מבטיחה מרווח פנים רב. היא מגבה את זה בפרסום רוחבה של המכונית – 183.9 ס"מ – נתון גבוה מהממוצע לקטגוריה ולא רחוק בכלל מהממוצע לקטגוריה שמעל. את שאר המידות, או נתונים טכניים בכלל, היא משאירה כרגע לעצמה.
רשימת האבזור תכלול פנסי LED וחישוקים בגודל של עד 19 אינץ' שהם כנראה גדולים בהרבה ממה שרואים בתמונות. בפנים יהיה מסך מגע בגודל 8 אינץ' שייכלל כסטנדרט בכל גרסאות המכונית וישמש את מערכת המידע והבידור שקורוס מפתחת.

קורוס מזכירה גם את בטיחות המכונית. היא מתוכננת, כמובן, גם לעמוד במבחני הריסוק הנוקשים של אירופה – תחום בו היצרניות הסיניות מתקשות באופן מסורתי. היא תעשה זאת בעזרת גוף בעל מבנה קשיח, שלל כריות אוויר וחגורות בטיחות "אפקטיביות" (כך היצרנית), אך לא מפרטת מעבר לכך.

לאחר ההצגה הרשמית בז'נבה, לצד צמד מכוניות קונספט שעדיין לא נחשפו, צפוי שיווק ה-GQ3 להתחיל בסין במהלך המחצית השנייה של 2013. זמן קצר לאחר מכן יחל גם השיווק באירופה. למרות הקשר הישראלי, עדיין לא ידוע אם דגמי החברה ייובאו גם לכאן. בכל מקרה עדיף כנראה לראות כיצד עומדות המכוניות בהבטחות קודם לכן.